کد خبر: 25702
تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 آبان 1395 - 09:14

داخلی

»

اخبار کتاب

دانشگاه برای کتاب‌خوان شدن دیر است

منبع : لیزنا
 مهدی رنجی نظرلو:با برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی فرصت ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه در بین افراد جامعه و خصوصا کودکان ایجاد می‌شود.
دانشگاه برای کتاب‌خوان شدن دیر است

 مهدی رنجی نظرلو نویسنده و منتقد کتاب در گفتگو با خبرنگار لیزنا، با اشاره به ترویج- کتاب و کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب اظهار داشت: هفته کتاب و کتابخوانی می‌تواند آثار مختلفی در جامعه و افراد داشته باشد به طوری که با ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد انگیزه و علاقه در بین کودکان و نوجوانان سرانه مطالعه در کشور افزایش یابد.

وی یادآور شد: ‌متاسفانه به دلیل استفاده کم والدین از کتاب در اوقات فراغت کودکان با دیدن رفتارهای مختلف پدر و مادرهایشان هیچ علاقه‌ای به مطالعه کتاب نشان نمی‌دهند و به همین منظور سرانه مطالعه در کشور و به خصوص در بین نوجوانان و جوانان کاهش می یابد.

 

نظر لو ادامه داد: برای اینکه بتوانیم کودکان و نوجوانان را با کتاب و کتابخوانی آشتی دهیم باید آنها را به کتابخانه و سایر مکان‌های فرهنگی ببریم تا فرزندانمان با قرارگیری در محیط‌های مطالعه از بچگی علاقه به خواندن و عضویت در کتابخانه‌های کشور و حتی کانون‌های پرورشی فکری کودکان در آنها ایجاد شود.

وی عنوان کرد: برای ایجاد انگیزه و علاقه در بین افراد دوران دانشگاهی دیر است زیرا شالوده فرد تا این دوران شکل گرفته و جا انداختن یک فرهنگ جدید مثل کتاب خواندن و پر کردن اوقات فراغت با کتاب با کمی مشکل روبرو است و دانشگاه ها هم اکنون جامعه بی مطالعه هستند.

 

وی گفت: مسئولان کتابخانه‌های کشور باید در هفته کتاب و  کتابخوانی با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف کتاب و اختصاص دادن بیلبوردهای تبلیغاتی شهرکه نقش مهمی در فرهنگسازی به ویژه در هفته کتاب دارند سعی در ایجاد انگیزه در بین افراد جامعه خصوصا کودکان و نوجوانان را داشته باشند. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: