کد خبر: 25903
تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 آبان 1395 - 13:51

داخلی

»

اخبار کتاب

در دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار شد

نشست هم‌انديشي درمان «كتاب‌نخواني» و نشست «كتاب‌خوان»

منبع : لیزنا
نشست هم‌انديشي درمان كتاب‌نخواني و نشست كتاب‌خوان دانشگاهي اطلاع درماني با حضور اعضاي هيات علمي، اساتيد و دانشجويان، روز شنبه 22 آبان در كتابخانه مركزي دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار شد.
نشست هم‌انديشي درمان «كتاب‌نخواني» و نشست «كتاب‌خوان»

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد خبري نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور، اين نشست‌ها توسط اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش‌شناسی ایران(ادكا) و با مشاركت و حمايت نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور با حضور اساتيد علم اطلاعات و دانش‌شناسي و ساير رشته هاي دانشگاهي و همچنين دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي ايران و جمعي از مسئولان نهاد برگزار شد.

 

مهدي رحماني، دبير اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش‌شناسی ایران (ادکا) با اشاره به حضور اساتيد 3 رشته دانشگاهي روانشناسي، علوم پزشكي و علم اطلاعات و دانش‌شناسي در نشست اول گفت: «نشست هم‌انديشي درمان كتاب‌نخواني با حضور اساتيد 3 رشته متفاوت، اما مرتبط با موضوع كتاب‌خواني برپا شد تا مشكلات كم بودن سرانه مطالعه و كتاب‌ نخواندن به شكل ريشه‌اي مورد بازبيني قرار گيرد. در اين نشست پس از بررسي مشكلات موجود در اين حوزه، راهكارهايي براي درمان كتاب نخواندن و در حقيقت ترويج فرهنگ كتابخواني ارائه شد.»

وي حضور اساتيد دانشگاهي را فرصتي مغتنم براي بررسي اين موضوع دانست و افزود: «دكتر حسين فاطمي اطهر، روانشناس و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي، دكتر صدیقه سعلبی‌فرد، دكتراي رواشناسی سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران، دكتر عليرضا نوروزي، استاد رشته علم اطلاعات و دانش شناسي، دكتر عصمت مؤمني، استاد رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسي و استاديار دانشگاه علامه طباطبايي و دكتر بخشعلي اكبري، روانشناس و استاد دانشگاه آزاد اسلامي از اساتيدي بودند كه در اين نشست سخنراني كرده و به بيان مشكلات و ارائه راهكار براي كتاب‌خوان شدن ‌پرداختند.»

 

رحماني، با اشاره به نشست دوم در دانشگاه علوم پزشكي ايران گفت: « نشست دوم، جلسه كتاب‌خوان دانشگاهي با موضوع اطلاع درماني بود. اساتيد دانشگاهي در اين برنامه به معرفي كتاب‌هاي مكتوب و الكترونيكي در حوزه اطلاع درماني پرداختند. در اين جلسه هر استاد، چهار يا پنج كتاب در اين حوزه براي حاضران در نشست معرفي كردند.»

 دبير اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش‌شناسی ایران (ادکا) افزود: «حداقل دستاورد اين دو نشست اين بود كه اساتيد و دانشجويان رشته‌هاي مختلف با اهميت فعاليت در زمينه ترويج فرهنگ كتابخواني آشنا شدند. همچنين در اين نشست‌ها به سوالاتي مثل اينكه مطالعه الكترونيك، جزو سرانه مطالعه محسوب مي‌شود يا نه و اينكه اساساً مطالعه و كتابخواني شامل چه حوزه‌هايي مي‌شود پاسخ داده شد.»

 

نشست «هم‌انديشي درمان كتاب‌نخواني» از ساعت 13 تا 15 و نشست «كتاب‌خوان دانشگاهي با موضوع اطلاع درماني» از ساعت 15:30 تا 17 امروز در كتابخانه مركزي دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: