کد خبر: 27135
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 بهمن 1395 - 20:40

داخلی

»

اخبار کتاب

انتشارات نیستان «سرزمین عددهای قرآنی» را منتشر کرد

منبع : لیزنا
کتاب «سرزمین عددهای قرآنی» نوشته غلامرضا حیدری ابهری توسط انتشارات نیستان راهی بازار کتاب شد.
انتشارات نیستان «سرزمین عددهای قرآنی» را منتشر کرد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات نیستان، روایت قصه‌های قرآن و نوشتن داستان‌ها و حکایت‌های بر مبنای کتاب آسمانی مسلمانان، یکی از جذاب‌ترین و قابل‌توجه‌ترین موضوعاتی بوده که طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی نویسندگان به ویژه برای مخاطبان کودک و نوجوان مورد توجه قرار گرفته و آثار متنوع زیادی در این زمینه تولید شده است.

با این همه کمتر داستان‌هایی بوده‌اند که برای خلق خود، از پوسته و ظاهر این کتاب آسمانی عبور کرده و از دل آن روایت‌ها و حکایت‌هایی را برای محاطب خود انتخاب کنند.

کتاب «سرزمین عددهای قرآنی» که به قلم غلامرضا حیدری ابهری تالیف شده، بر پایه چنین اتفاقی و با نگرشی و ایده‌ای تازه برای داستان‌نویسی بر مبنای قرآن کریم از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است؛ کتابی که در آن نویسنده تلاش کرده است برپایه متن صریح قرآن و نیز اعدادی که در قرآن کریم از آنها برای بیان موضوعی خاص استفاده شده است، روایت‌هایی داستانی برای مخاطب کودک تدارک ببیند و آنرا با تصویرگری‌های جذاب شهرزاد عباسی به شکلی برای وی ارائه کند که جدای از ظاهر داستانی، باطن معرفت‌شناسی بخشی از قرآن کریم نیز به مخاطب منتقل شود.

حیدری ابهری در مقام نویسنده این کتاب خود دارای تحصیلات حوزوی است و سال‌ها در مرکز فرهنگ و معارف قرآن به سؤالات کتبی دانش‌آموزان پاسخ داده و طی سال‌های متمادی با حضور در نمایشگاه قرآن کریم نیز به سؤالات دینی کودکان و نوجوانان پاسخ داده است. وی با چنین تجربیاتی و نیز سابقه طولانی نویسندگی توانسته همواره ایده‌های جذابی برای روایت از توحید و خداشناسی در کودکان و نوجوانان پیدا کند که این کتاب نیز یکی از تازه‌ترین آنهاست.

حیدری در کتاب خود با سادگی هرچه تمام‌تر و بدون استفاده از عبارات تخصصی دینی و قرآنی و در قالب یک قصه که محوریت آن یک عدد از اعدادی است که در قرآن کریم برای بیان موضوعی از آن استفاده شده است، به شرح ساده آیه‌ای پرداخته است که آن عدد در ذیل آن به کار رفته است و از این منظر با توضیح شأن نزول آیه و مورد استفاده عدد در آنها، به ارائه درس خدا‌شناسی، توحید، نبوت و نیز بازخوانی برخی از مهم‌ترین اصول اعتقادی و انسانی پرداخته است.

شیرینی زبان و رعایت اصول قصه‌نویسی برای مخاطب هدف، انتخاب درست موضوع و احاطه بر آن و نیز تسلط بر روش‌های بسط موضوع در کنار روایت تصویری که به معنی بازگویی قصه و حمایت به شکلی است که مخاطب قابلیت تصویرسازی ذهنی از آن را در درون حافظه خود به دست می‌آورد، از مهم‌ترین موضوعاتی است که این اثر را موفق کرده است.

در کنار این مسئله تصویرسازی ‌زیبای کتاب که در آن اصرار ویژه‌ای برای نمایش واضح موضوع قصه و نیز رعایت فضای قابل تصور در ذهن کودکان از آن پدیده است، این اثر را به یک کتاب استاندارد و در خور اعتنا در زمینه داستان‌پردازی مستند و علمی بر مبنای قرآن کریم مبدل کرده است.

 کتاب «سرزمین عددهای قرآنی» برای گروه سنی كودك و نوجوان در 112 صفحه، قطع وزیری و نوبت چاپ اول با قیمت 300 هزار ریال توسط انتشارات نیستان به چاپ رسید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: