کد خبر: 27290
تاریخ انتشار: دوشنبه, 18 بهمن 1395 - 09:49

داخلی

»

اخبار کتاب

انتشارات کیان‌افراز «اور-ارسلان» را چاپ کرد

منبع : لیزنا
کتاب «اور-ارسلان» نوشته نادر هوشمند توسط انتشارات کیان‌افراز به بازار کتاب آمد.
انتشارات کیان‌افراز «اور-ارسلان» را چاپ کرد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات کیان‌افزار، در داستان کتاب اور ـ ارسلان یک نویسنده‌ «میانمایه» به نامِ ارسلان که تقریباً همیشه به سفارشِ دیگران قلم زده است، ناخرسند از آن چه تاکنون نوشته و پشت سر گذاشته و ناتوان از پیدا کردنِ موضوعی شایسته برای نوشتن و در نتیجه موفق شدن به خلق اثری حقیقی که واقعاً از آنِ خودش باشد، سرانجام تصمیم می‌گیرد در آستانه‌ سی‌سالگی، نوشتن را برایِ همیشه کنار بگذارد. 

در فردایِ این تصمیم‌گیریِ دردناک، دو مردِ مرموز که خودشان را اعضای یک مؤسسه‌ ادبی- فرهنگی به نام قبیله‌ی هنرمندان معرفی می‌کنند به سراغش می‌آیند و به او پیشنهادی عجیب و جنون‌آمیز می‌دهند: انتقال به مکانی نامعلوم، ماندن در اتاقی دَربسته، چیزی نخوردن، گرسنگی کشیدن و نوشتنِ همزمان از گرسنگی. پس از شک و تردید اولیه، ارسلان که از گذشته‌اش نومید است و نسبت به آینده‌یِ پیشِ رو هم مُرَدد و البته جاه‌طلب، با این پیش‌فرض که دستِ کم یک موضوعِ حقیقی برایِ نوشتن پیدا کرده است یعنی گرسنگی، سرانجام تصمیم می‌گیرد ریسکِ کار را بپذیرد و این فرصتِ پیشآمده را غنیمت بشمارد. پس به پیشنهادِ قبیله‌ی هنرمندان آری می‌گوید. ماجرا از همین‌جا آغاز می‌شود....

اور ـ ارسلان را می‌توان با کمی تسامح، جزءِ رمان‌های موسوم به Künstlerroman   یا همان رمانِ هنرمند به شمار آورد که خود در زیرمجموعه‌ رُمان‌هایِ موسوم به رمان تربیتی  قرارمی‌گیرد؛ رُمانی که مضمون عمده‌ آن چیزی نیست مگر ماجرایِ شکل‌گیریِ جهانِ ذهنیِ یک هنرمند و قوامِ شخصیتِ او در مسیرِ تطور.

این کتاب در 404 صفحه و با قیمت 32 هزار تومان در قطع رقعی توسط انتشارات کیان‌افراز منتشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: