کد خبر: 27425
تاریخ انتشار: یکشنبه, 24 بهمن 1395 - 12:28

داخلی

»

اخبار کتاب

مجید صحاف

بدنه دانشگاهی باید به بدنه سنتی نشر گره زده شود

منبع : لیزنا
رئیس دومین همایش ملی کتاب و نشر از لزوم گره خوردن بدنه دانشگاهی با بدنه سنتی حوزه نشر خبر داد.
بدنه دانشگاهی باید به بدنه سنتی نشر گره زده شود

به گزارش خبرنگار لیزنا، مجید صحاف، رئیس دومین همایش ملی کتاب و نشر گفت: وقتی خلاها و وجود فاصله زیاد بدنه نشر به مثابه دانش تجربی صنعت نشر و بدنی علمی به مثابه دانش علمی در حوزه نشر و کتاب و کتابخوانی به ذهن رسید مطمین بودم که تاسیس دبیرخانه این همایش مورد استقبال اهالی این حوزه قرار می گیرد.

وی افزود: ما باید در زمینه های سخت افزاری مثل ساخت کتابخانه، تولید کتاب، یارانه دولتی و غیره و زمینه‌های نرم افزاری مانند فرهنگ مطالعه، نیازسنجی مخاطب، تبلیغات و بازاریابی، مصرف و فروش کتاب به دنبال تحول اساسی باشیم.

به گفته رییس دومین همایش ملی کتاب و نشر، این تحول تنها با نگاه به ظرفیت‌های درونی و بومی از یک طرف و التزام به نگاه علمی از سوی دیگر حاصل می شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت ها و دانش های بی بدیلی در حوزه نشر نهفته است، عنوان کرد: باید در قلمرو علمی این ظرفیتها متمرکز شده تا آینده پر از بحران و چالش های نشر را مدیریت کند.

صحاف بیان کرد: در این همایش که سال‌های آینده هم استمرار خواهد داشت افق نگاه این است که باید سعی کنیم بدنه دانشگاهی را به بدنی سنتی نشر گره زنیم و پژوهش‌‌های دانشگاهی را به سمت رفع آسیب‌های حوزه نشر سوق دهیم.

 

وی یادآور شد: بی شک تا رسیدن به قله راه بسیار است اما عزم تحقق این هدف جذب است و در این راه همراهی اهالی نشر را می طلبد.

خبرهای بعدی این نشست متعاقبا ارسال می‌شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: