کد خبر: 28427
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 ارديبهشت 1396 - 18:40

داخلی

»

اخبار کتاب

چاپار منتشر کرد

«مسائل کلیدی کتابخانه های دیجیتالی ارزیابی و یکپارچگی»

منبع : لیزنا
کتاب «مسائل کلیدی کتابخانه های دیجیتالی ارزیابی و یکپارچگی» نوشته رائو شن، مارکوس آندره گنکالوز و ادوارد آلن فاکس ترجمه مهدی علیپور حافظی، بهروز رسولی و مجید نبوی توسط انتشارات چاپار منتشرشد.
«مسائل کلیدی کتابخانه های دیجیتالی ارزیابی و یکپارچگی»

به گزارش لیزنا، کتاب حاضر با رویکرد ۵اس. (جوامع، سناریوها، فضاها، ساختارها و جریان ها) در مورد کتابخانه های دیجیتالی به رشته نگارش درآمده است و کتابخانه های دیجیتال را براساس این ۵ مولفه مورد ارزیابی قرار می دهد.

با توجه به اینکه دو حوزه ارزیابی و یکپارچه سازی از مسائل چالش برانگیز حوزه کتابخانه های دیجیتالی است بنابراین کتاب حاضر این دو حوزه مهم و کلیدی را به صورت یکجا مختصر و مفید آورده است و درعین حال در جای جای کتاب نمونه ها و مصداق های عملی در هر دو حوزه را بیان کرده است.

یکی از نقاط قوت این کتاب این است که محتوای کتاب فقط مباحث نظری و علمی نیست بلکه در کنار آن مصداق های کاربردی هم ارئه شده است.

این کتاب به عنوان منبع اصلی برای رشته های علوم اطلاعات یا نظام اطلاعاتی است.

همچنین لازم به ذکر است این اثر دومین اثر از یک مجموعه ۴ جلدی در حوزه کتابخانه دیجیتال است. که علت انتخاب کتاب دوم ازنظر مترجمان کتاب اهمیت حوزه ارزیابی و یکپارچه سازی بوده است. و کتاب های سوم و چهارم این کتاب در آینده ای نزدیک توسط مترجمان این کتاب ترجمه خواهد شد.

علاقه مندان می توانند کتاب «مسائل کلیدی کتابخانه های دیجیتالی ارزیابی و یکپارچگی» از سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ناشران دانشگاهی، سالن ۱۰۵، غرفه ۱۰4 انتشارات چاپار و به قیمت ۱۱ هزار تومان تهیه کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: