کد خبر: 28441
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 14 ارديبهشت 1396 - 13:15

داخلی

»

اخبار کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد در جمع خبرنگاران مطرح کرد

استقبال خوب ناشران خارجی از نمایشگاه کتاب تهران پس از برجام

منبع : لیزنا
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سیاست کلی دولت یازدهم در حوزه‌ فرهنگ، سیاستگذاری و حمایت و نظارت است، از واگذاری کلید نمایشگاه کتاب به اصناف و اتحادیه‌ها در سال آینده خبر داد.
استقبال خوب ناشران خارجی از نمایشگاه کتاب تهران پس از برجام

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد امور رسانه‌ای و خبری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سیدرضا صالحی‌امیری که برای بازدید از سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به شهر آفتاب آمده بود از غرفه‌های افراز پژوهشگاه حج و زیارت، سازمان انتشارات برنامه و بودجه، آرون، روزگارنو، قومس، علمی، علم مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در جمع خبرنگاران افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد بر این باور است که در تمام حوزه‌های فرهنگ و هنر از جمله نشر، سینما و امور هنری به‌تدریج و براساس میزان مسئولیت‌پذیری اتحادیه‌ها و اصناف، تصدی‌گری را واگذار کند.

 وی یادآور شد: در این زمینه اتحادیه‌های نشر پیشرو بوده‌اند و امسال بسیاری از امور اجرایی نمایشگاه کتاب به آنها سپرده شده است.

 صالحی‌امیری همچنین با تاکید بر لزوم حمایت دولت از صنعت چاپ و نشر کتاب، تالیف، فروش، کتابخانه و کتابخوانی را از اجزای زنجیره‌ی حوزه‌ کتاب برشمرد و تاکید کرد که دولت در تلاش است که از تمام این اجزا حمایت کند.

 وی توضیح داد: همانطور که باید از مولف حمایت کنیم از حوزه‌ی نشر نیز غافل نمی‌شویم و دیگر مراحل انتشار کتاب و کتابخوانی را نیز از نظر دور نمی‌کنیم.

او افزود: به طور مثال باید به واگذاری تسهیلات بانکی و حمایت‌های مالی از ناشران بپردازیم و همچنین در تقویت کتابخانه هم برنامه‌هایی داشته باشیم.

حل مشکل مالیات و بیمه‌ فعالان حوزه نشر، اولویت دولت تدبیر و امید است 

وزیر فرهنگ و ارشاد ادامه داد: دولت با یک برنامه‌ریزی در تلاش برای تقویت کتابخانه‌ها است که در این راستا تاکنون در دولت یازدهم دویست کتابخانه افتتاح شده است و بزودی نیز ده کتابخانه با حمایت دولت افتتاح شده است.

صالحی‌امیری با اشاره به لزوم کاهش مالیات برای فعالان صنعت نشر کتاب، از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه با وزیر اقتصاد و دارایی کشور خبر داد و گفت: براساس این تفاهمنامه مشکلات مالیات را برای ناشران کم کردیم.

صالحی‌امیری همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای دیگر با رئیس سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: براساس این تفاهم‌نامه نیز اقداماتی در جهت حل مشکل بیمه‌ فعالان حوزه نشر انجام شده است.

پس از برجام، استقبال ناشران خارجی افزایش یافته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه امسال استقبال از نمایشگاه کتاب بهتر از سال قبل بوده است، یادآور شد: پس از برجام استقبال ناشران خارجی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بهتر از سال‌های قبل شده است.

صالحی‌امیری با ابراز خرسندی از انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب اعلام کرد: ازدحام که دو سال پیش در اطراف نمایشگاه کتاب واقع در مصلی تهران ایجاد می‌شد شایسته‌ مردم نبود و شهر آفتاب محل بسیار مناسب‌تری برای برگزاری نمایشگاه است.

وی یادآور شد: پیش از تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هر سال از نمایشگاه کتاب بازدید می‌کرده و امسال نیز شاهد بهبود وضعیت نمایشگاه است.

صالحی‌امیری با بیان اینکه امسال تعداد ناشران خارجی از جمله نمایندگان آنها و حضور مستقیم آنها در نمایشگاه کتاب بیشتر شده است، افزود: امسال بسیاری از مقامات عالی‌رتبه‌ کشورها از جمله وزیر فرهنگ صربستان، معاون وزیر فرهنگ ایتالیا و بسیاری از روسای انجمن ناشران این کشورها و دیگر مقامات عالی رتبه خارجی در نمایشگاه تهران حضور دارند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار سید عباس صالحی؛ معاون امور فرهنگی و رئیس نمایشگاه، مهدی اسماعیلی‌راد؛ معاون اجرایی نمایشگاه، همایون امیرزاده؛ سخنگوی نمایشگاه، امیرمسعود شهرام‌نیا؛  قائم مقام نمایشگاه و سید محمد طباطبایی حسینی؛ مدیر ستاد خبری و رسانه‌ای حضور داشتند.

 

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت در مجموعه‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه‌ شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: