کد خبر: 28612
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 ارديبهشت 1396 - 15:28

داخلی

»

اخبار کتاب

بیست و پنج غزل از حافظ منتشر شد

منبع : لیزنا
انتشارات روزنه کتاب «سخن آشنا  (بیست و پنج غزل از حافظ)» نوشته ایرج شهبازی را منتشر کرد.
بیست و پنج غزل از حافظ منتشر شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات روزنه دیوان حافظ کتابی است که به حق می‌توان آن را در شمار بزرگ‌ترین شاهکارهای ادبی جهان قرار داد.

درس‌های اخلاقی، نکات فلسفی، لطایف عرفانی و نقدهای اجتماعی فراوانی در لابه لای برگ‌های زرین این کتاب ارجمند می‌درخشند و جان و دل خواننده را تازگی و طراوت می‌بخشند، با این که دیوان حافظ عمیقاً با زبان فارسی در هم تبیده شده است، اما بدون تردید پیام های انسانی و اخلاقی این کتاب به هیچ مرز و بومی منحصر نمی‌شوند و هر انسان حقیقت‌جویی را، در هر جای جهان که باشد، به سوی خود جذب می‌کنند؛ از این رو اشعار حافظ به خوبی می‌توانند برای ساکنان دیگر کشورها نیز آموزنده و نشاط ‌‌آفرین باشند.

از آنجا که شعرهای حافظ برای کسانی که با زبان فارسی آشنایی چندانی ندارند، اندکی دشوار و دیرباب به نظر می رسد؛ لازم است که، با رویکردهای نوین آموزشی، از نو به این کتاب گرامی نگریسته شود و بدین ترتیب کتاب‌هایی فراهم آید که در عین حال که مطالب آنها سطحی و بی‌مایه نیست، از پیچیدگی‌ها و دشواری‌های معمولی به دور باشند و امکان انس گرفتن غیر ایرانی‌ها و ایرانیان نوآموز به آن را فراهم اورد.

کتاب حاضر با چنین هدفی تدوین شده است. در این کتاب بیست‌وپنج غزل زیبا از دیوان حافظ، همراه با تمرین‌هایی متنوع، با نگاهی آموزشی و به قصد آموزش به فارسی‌آموزان غیرایرانی و ایرانیان نوآموز مورد توجه قرار گرفته است.

کتاب سخن آشنا  (بیست و پنج غزل از حافظ)  در قطع: وزیری و در 244 با قیمت 26 هزار تومان منشر شده است.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: