کد خبر: 28637
تاریخ انتشار: یکشنبه, 31 ارديبهشت 1396 - 09:09

داخلی

»

اخبار کتاب

كتاب «دُرّ دانش؛ مصاحبه تاريخ شفاهی با دكتر عباس حری» نقد می شود

منبع : لیزنا
کتاب «دُرّ دانش؛ مصاحبه تاریخ شفاهی با دکتر عباس حری» روز دوشنبه (اول خردادماه) به همت خبرگزاری لیزنا و با همکاری خانه کتاب و در سرای اهل قلم خانه کتاب نقد و بررسی می شود.
كتاب «دُرّ دانش؛ مصاحبه تاريخ شفاهی با دكتر عباس حری» نقد می شود

به گزارش لیزنا، نشست نقد و بررسی كتاب «دُرّ  دانش؛ مصاحبه تاريخ شفاهی با دكتر عباس حری» با حضور نوش آفرين انصاری، نرگس نشاط، داريوش مطلبی و نويسنده كتاب در سرای اهل قلم برگزار می شود.

در اين نشست دكتر نورالله مرادی، علی جلالی ديزجی، سعيد رضایی شريف آبادی، محسن زين العابدينی، كاظم حافظيان، حافظ عليپور، اميررضا اصنافی، عليرضا نوروزی، مسعود رزمی، فرامرز مسعودی، دكترمهردخت وزيرپور، مريم پاكدامن، نجمه سالمی، گل نساء گلينی مقدم، سپيده فهيمی فر، آزادمهر دانش و مريم صراف زاده از پيشكسوتان و اساتيد حوزه كتابداری و اطلاع رساني حضور دارند.

خانواده و نوجواني، آغاز تحصيلات دانشگاهي رشته كتابداري مقطع دكتري، تدريس در دانشگاه و ويژگی‌های رشته كتابداری، كتابخانه ملی ايران، دايره‌المعارف كتابداری و اطلاع‌رسانی، كتابخانه ملی، عمومی و دانشگاهی و بازار كار رشته كتابداری، نظام ملی اطلاع‌رسانی و...  فصل های كتاب «درّ دانش» را تشكيل می دهند.

شخصيت زنده‌ياد دكتر عباس حرّی در كتابداری و اطلاع‌رسانی ايران، شخصيتی اثرگذار و آثارش پراستناد است. به يقين می‌توان مدعی شد آثار و فعاليت‌های او در زمينه‌های گوناگون و دوره‌های مختلفِ تاريخ پنجاه‌ساله كتابداری نوين ايران كه در نهايت به عنوان «علم اطلاعات و دانش شناسی» در حوزه دانشگاهی خود را معرفی نموده، جای بحث و مدّاقه فراوان دارد. خوشبختانه دليل اين تأثيرگذاری در كتاب «درّ دانش» كه از زبان خود استاد حری بيان شده، به‌وضوح قابل درك است .

علاقمندان برای حضور در اين نشست می توانند ساعت ۱۷ به سرای اهل قلم  واقع در خيابان انقلاب اسلامی، خيابان برادران مظفرجنوبی، كوچه خواجه نصير، پلاك دو مراجعه كنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: