کد خبر: 28670
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 خرداد 1396 - 09:51

داخلی

»

اخبار کتاب

دیدار و گفتگو با ابوالفضل خطیبی

منبع : لیزنا
به مناسبت انتشار کتاب «شبرنگ نامه» جلسه دیدار و گفتگوی پنجشنبه چهارم خرداد ماه کتابفروشی آینده به دیدار و گفتگو با ابوالفضل خطیبی اختصاص یافته است.
دیدار و گفتگو با ابوالفضل خطیبی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام مجله فرهنگی هنری بخارا، به مناسبت انتشار کتاب «شبرنگ نامه» (داستان شبرنگ پسر دیو سپید و رستم) اثر ابوالفضل خطیبی و گابریله وان دن برگ  از سوی انتشارات بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار جلسه رونمایی و دیدار و گفتگوی پنجشنبه چهارم خرداد ماه کتابفروشی آینده به دیدار و گفتگو با ابوالفضل خطیبی اختصاص یافته است.

این نشست با حضور ژاله آموزگار برگزار می شود.

 «شبرنگ نامه » یکی از منظومه های پهلوانی پیرو شاهنامه است که از اهمیت خاصی برخوردار است. شبرنگ پسر دیو سپید است که به کین خواهی پدرش که به دست رستم کشته شده بودبرمی خیزد و بین او و دیوان مازندران ازیک سو و پهلوانان ایرانی به ویژه رستم و فرامرز و گیو و بیژن از سوی دیگر جنگهای بسیاری در می گیرد.

خطیبی در زمینه شاهنامه  و ادبیات حماسی اثار دیگری تالیف و ترجمه کرده است؛ از جمله: « تقدیرباوری در حماسه های فارسی» (ترجمه)، «ایا فردوسی محمود غزنوی را هجو گفت؟» همکاری با دکتر جلال خالقی مطلق در تصحیح جلد هفتم شاهنامه و نگارش یادداشتهای آن.

جلسه دیدار وگفتگو با دکتر خطیبی باهمکاری کتابفروشی اینده در محل کانون زبان فارسی (بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار) در ساعت 9 صبج پنجشنبه چهارم خرداد برگزار می شود .

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: