کد خبر: 28985
تاریخ انتشار: شنبه, 03 تیر 1396 - 10:19

داخلی

»

اخبار کتاب

در مجمع عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان مطرح شد

تشکیل بنیاد خیریه‌ نویسندگان

منبع : لیزنا
 روز پنج‌شنبه، اول تیر ماه مجمع عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد.
تشکیل بنیاد خیریه‌ نویسندگان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، اعضای این انجمن در این جلسه مجتبی رحماندوست، مدیرعامل مجمع خیرین کشور، درباره‌ تشکیل بنیاد خیریه‌ نویسندگان صحبت کرد و از اعضای انجمن خواست که فراتر از خط و خطوط سیاسی و جناحی بنیاد خیریه‌ای تشکیل دهند. او گفت: این کار می‌تواند قصه‌خوانی برای بچه‌های آسیب‌دیده و اموری از این دست باشد.

اعضای هیئت‌رئیسه‌ بیستمین مجمع‌عمومی را فریدون عموزاده خلیلی (رئیس)، حمیدرضا شاه‌آبادی (نائب رئیس)، فرمهر منجزی (منشی) و شهلا انتظاریان و محمدرضا اصلانی (ناظر) تشکیل می دادند.

فریدون عموزاده خلیلی، رئیس هیئت‌مدیره‌ی انجمن، ضمن خوش‌آمدگویی به اعضای انجمن گفت: ما بیستمین مجمع عمومی را به فال نیک می‌گیریم. چرا که این‌جا انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است و عدد ۲۰ معمولاً ارزش زیادی برای کودکان و نوجوانان دارد. امیدوارم روزی به دویستمین مجمع عمومی برسیم. سابقه و عمر طولانی انجمن‌ها نشان‌دهنده‌ی اصالت آن‌هاست و همین موضوع برای ما امیدبخش است.

عموزاده ضمن اشاره به برخی اتفاقات خوب رخ داده در انجمن در طی سال گذشته، گفت: رخدادهای کمی و کیفی مثبتی که انجمن تجربه کرده به خاطر اعتباری است که از تک تک اعضا گرفته است. «انجمن» اصل نیست، اصل نویسندگان هستند و مفهومی به نام ادبیات کودک و نوجوان. خوشبختانه انجمن را در حال حاضر بسیاری از نهادهای مرتبط با ادبیات کودک و نوجوان به رسمیت می‌شناسند و این یک گام به پیش برای فرهنگ مملکت محسوب می‌شود.

به رسمیت شناخته شدن از طرف جایزه‌ بین‌المللی آسترید لیندگرن، ایجاد اعتبار چشم‌گیر برای انجمن در کتابخانه‌ی مونیخ، شرکت داشتن نماینده‌ای از انجمن در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی مانند پکن، بولونیا، فرانکفورت وغیره از مثال‌هایی بود که عموزاده خلیلی مطرح کرد.

پس از اتمام سخنان رئیس هیئت‌مدیره‌ انجمن، عزت‌الله الوندی، دبیر انجمن، گزارش عملکرد انجمن در سال گذشته (۱۳۹۵) را ارائه کرد. ثبت‌نام و تأیید عضویت ۲۷ نفر عضو جدید، فعالیت‌های صنفی و فرهنگی مانند برگزاری بزرگداشت برای پیشکسوتان ادبیات کودک و نوجوان، برگزاری کاروان کتاب در قالب سفرهای استانی وغیره، عقد قرارداد و تفاهم‌نامه با مراکز متفاوت دولتی و فرهنگی، فعالیت‌های آموزشی مانند برگزاری کلاس‌ها و نشست‌های مختلف برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان علاقه‌مند به این حوزه، برگزاری دیدارهای نوروزی، افطار، سالگرد و غیره، نامه‌نگاری به مراکز مهم بین‌المللی (مانند سازمان ملل) و اعلام حضور به‌عنوان انجمن مرتبط با کودکان و نوجوانان، تغییر و به‌روزرسانی ظاهری و محتوایی وب‌سایت انجمن از جمله فعالیت‌های انجمن در سال گذشته بود.

در ادامه جعفر توزنده‌جانی، خزانه‌دار انجمن گزارشی مالی از وضعیت درآمدها، هزینه‌ها و موجودی انجمن در پنج سال گذشته ارائه داد و درباره‌ نرم‌افزار جدیدی که مورد استفاده‌ انجمن قرار گرفته صحبت کرد و گفت این نرم‌افزار امکان بررسی جزئی‌تر و دقیق‌تر مسائل مالی را فراهم می‌کند. توزنده‌جانی همچنین به سؤالات اعضا درباره‌ مسائل مالی مرتبط با انجمن پاسخ گفت.

آخرین بخش از ارائه‌ی گزارش‌ها مربوط به بازرسان بود که شیوا حریری به نمایندگی از بازرسان گزارش را ارائه کرد و برگزاری منظم جلسات هفتگی هیئت‌مدیره و تراز مالی انجمن را مورد تأیید قرار داد.

پس از اتمام گزارش‌ها بودجه‌ پیشنهادی خزانه‌دار برای سال ۱۳۹۶  و افزایش حق عضویت به 70 هزار تومان به تصویب اکثریت اعضا رسید.

 

همچنین محسن هجری، مصطفی خرامان و شیوا حریری به ‌عنوان بازرسان اصلی و علی مولوی و شیدا رنجبر به‌عنوان بازرسان علی‌البدل انتخاب شدند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: