کد خبر: 29050
تاریخ انتشار: شنبه, 10 تیر 1396 - 17:41

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «یادگار ماندگار» به مناسبت روز قلم رونمایی می شود

منبع : لیزنا
کتاب «یادگار ماندگار؛ پرتره یکصد و ده نفر از پیشکسوتان اهل قلم» زیر نظر مجید غلامی جلیسه به مناسبت روز قلم از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد.
کتاب «یادگار ماندگار» به مناسبت روز قلم رونمایی می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، کتاب «یادگار ماندگار؛ پرتره یکصد و ده نفر از پیشکسوتان اهل قلم» با هدف معرفی بزرگان اهل قلم سه شنبه 13 تیرماه ساعت 10 به مناسبت روز قلم در مرکز همایش های کتابخانه ملی، سالن قلم رونمایی می شود.

سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقدمه این کتاب نوشته است:«در تاریخ کهنسال ایران، نقش و جایگاه اهل قلم همواره ممتاز و تأثیرگذار بوده است. شخصیت های فرهنگی بسیاری با دانش اندوزی و کوشش های ستودنی خود گستره دانش، تمدن و فرهنگ ایرانی را در ابعاد گوناگون وسعت بخشیده اند. چراکه اهل قلم همواره موجب اعتلا و آوازه نام ایران و فرهنگ متعالی آن شده اند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسداشت و تجلیل از فرهنگسازان ایران، مجموعه ای از پرتره های اصحاب قلم را فراهم آورده تا در اقدامی قدرشناسانه تصاویر این عزیزان را به ثبت برساند. همچنان که در یادگار ماندگار مشاهده می شود، سعی و اهتمام بر این بوده تا از جنبه های گوناگون علمی و از طیف های متنوع فرهنگی، پرتره ای انتخاب شود تا نمایه ای کامل از همه فرهنگسازان میهنمان در این مجموعه ارائه شود...».

به گفته مجید غلامی جلیسه، کتاب «یادگار ماندگار» دغدغه ای است جدی در ثبت چهره، چهره های معاصر که مهمترین هدف آن معرفی بزرگان اهالی قلم معاصر و در قید حیات، به اجمال، و به رخ کشیدن چهرۀ پر مهر آنها است. این اثر صد البته جرقه ای برای در کانون توجه قرار دادن هرچه بیشتر بزرگان اهل قلم و شروعی برای اهتمامی جدی جهت پرداختن به زندگی پرخیر و برکت آنها است.

 

در این کتاب به معرفی کارنامه و آثار اشخاصی همچون منوچهر ستوده، سلیم نیساری، سید عبدالله انوار، محمد علی اسلامی ندوشن، ایرج افشار، محمد ابراهیم باستانی پاریزی، هوشنگ ابتهاج، سیمین بهبهانی، سید فتح الله مجتبایی، نجف دریابندری، بدرالزمان قریب، مهدی محقق، احمد احمدی و غیره پرداخته شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: