کد خبر: 29056
تاریخ انتشار: یکشنبه, 11 تیر 1396 - 16:34

داخلی

»

اخبار کتاب

تاریخ اندلس در بازار کتاب ایران

منبع : لیزنا
سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) کتاب «تاریخ اندلس» را منتشر كرد.
تاریخ اندلس در بازار کتاب ایران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات سمت، «تاریخ اندلس (از آغاز عصر ملوک الطوایف)» نوشته شهره روغنی برای دانشجویان رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «تاریخ اسلام در اندلس» به ارزش 2 واحد تدوین شده است.

در معرفی کتاب آمده است: «شبه جزیره ایبری، شامل کشورهای اسپانیا و پرتغال و کشور کوچک آندورا واقع در جنوب غربی اروپا که قریب به هشتصد سال تحت حاکمیت مسلمانان روزگار گذرانیده در منابع اسلامی با نام اندلس شهرت داشته است. مسلمانان در سال 92 ق/711 م به این سرزمین پا نهادند و در سال 897 ق / 1492 م که آخرین پایگاه آنان یعنی غرناطه به دست مسیحیان سقوط کرد، حاکمیت خود را بر این سرزمین از دست دادند. تاریخ اندلس بخشی زیبا و دلنشین و در عین حال غمبار از تاریخ و تمدن پرفراز و فرود ملت‌های مسلمان است. در این کتاب تاریخ سیصد و چند ساله از این دوره هشتصد ساله یعنی از آغاز فتح تا پایان حکومت امویان اندلس (سال‌های میان 92 تا 422 ق/ 711 تا 1030م) به اختصار روایت و سرفصل مهم‌ترین رویدادهای تاریخی آن تبیین و توصیف شده است.»

اين كتاب در 264 صفحه و مبلغ 130 هزار ريال در اختيار دانشجويان و علاقه‌مندان قرار دارد. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: