کد خبر: 29120
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 14 تیر 1396 - 16:19

داخلی

»

اخبار کتاب

بلاغت از آتن تا مدینه بررسی می شود

منبع : لیزنا
کتاب «بلاغت، از آتن تا مدینه» نوشته‌ داوود عمارتی‌مقدم در نشست ویژه‌ شهر کتاب با همکاری گروه زبان و ادبیات فارسی شورای بررسی متون و دانشگاه نیشابور نقد می‌شود.
 بلاغت از آتن تا مدینه بررسی می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه فرهنگی شهر کتاب، این کتاب به بررسی تطبیقی فن خطابه‌ یونان و روم باستان و بلاغت اسلامی تا قرن پنجم هجری می‌پردازد. دیدگاه غالب درباره‌ خاستگاه بلاغت اسلامی آن است که این پدیده از دل پژوهش‌های قرآنی و بررسی اشعار عربی سر برآورده است. کتاب حاضر این دیدگاه را به چالش می‌کشد و در مقابل ریشه‌های بلاغت را در دل فن خطابه‌ یونان و روم باستان می‌جوید.

نشست ویژه‌ی شهر کتاب در روز پنج‌شنبه ۱۵ تیر ساعت ۱۰ صبح به نقد و بررسی کتاب «بلاغت، از آتن تا مدینه» اختصاص دارد که با حضور دکتر مهدی محبتی، دکتر علیرضا نیکویی و دکتر داوود عمارتی‌مقدم در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود .

 

 ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: