کد خبر: 29278
تاریخ انتشار: شنبه, 24 تیر 1396 - 20:47

داخلی

»

اخبار کتاب

از سوی انتشارات سروش

کتاب «خاتم عشق» منتشر شد

منبع : لیزنا
چاپ نخست کتاب «خاتم عشق» تألیف سید مجید پورطباطبایی که سیر تطور آرای خاورشناسان و غربیان درباره پیامبر اعظم(ص) را بررسی می کند، از سوی انتشارات سروش وارد بازار نشر شد.
کتاب «خاتم عشق» منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات سروش؛ دوران نوزایی اندیشه در غرب عصر شکوفایی فرهنگ و تمدن آن دیاراست. با ورود غربیان به سرزمین‌های دیگر، از جمله مشرق زمین، گروهی از اندیشمندان به شناخت فرهنگ شرقیان همت گماشتند. دستاورد این کوشش دانشی فربه به‌نام «خاورشناسی» شد. اولین خاورشناسان با برخورداری از پیش‌فرض‌های خاص گزارش‌های معوج و کم‌وبیش تهی از مایه عرضه کردند. گروهی از مأموران اندیشمند به‌ویژه در قرن ۱۹ مطالعات صادقانه‌تری داشتند، و مساعی دهه‌های اخیر دستاوردهای قابل اعتناتری داشته است.

مؤلف این اثر کوشیده است با مطالعة هر آنچه از قلم خاورشناسان و متفکران غربی دربارة حیات رسول ‌اعظم(ص) به طبع رسیده و به فارسی برگردانده شده و پاره‌ای از آنچه ترجمه نشده اما به‌نقل از نوشته‌های دیگر محققان در دسترس بوده مرور کاملی بر روند تحول دیدگاه‌ها داشته باشد و در موارد لازم نقد مستدل کند و مجموعه‌ای جامع و مفید به خوانندة فارسی‌زبان عرضه بدارد.

یکی از نکات قابل تأمل «خاتم عشق» این است که با سه کتاب دیگر به نام های دوران اول زندگی حضرت رسالت(ص): از تولد تا هجرت، دوران آخر زندگی رسول الله: از هجرت تا غدیر و فقدان حضرت رسالت (ص): جانشینی و رحلت، دنبال خواهد شد.

این اثر در سه بخش نوشته شده است. بخش اول خاورشناسی، دوره های خاورشناسی و روش های خاورشناسان را مورد بررسی قرار می دهد.

بخش دوم کتاب با عنوان تطور آرای خاورشناسان و غربیان درباره پیامبر اعظم(ص) تا پایان قرن نوزدهم میلادی نگاشته شده که در آن پیشینه مطالعات غربیات درباره رسول خدا (ص)تصویر رسول الله (ص) در قرون وسطا، محمد (ص) در اروپای پس ار رنسانس، ذهنیت اندیشه گران قرن نوزدهم میلادی درباره رسول الله(ص) و غیره مورد ارزیابی قرار می گیرد.

و در نهایت بخش سوم کتاب از تکریم تا تحریف آشکار؛ محمد (ص) در قرن بیستم میلادی سخن گفته و آراء اندیشمندان و خاورشناسان این دوره را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

چاپ نخست کتاب «خاتم عشق» در ۱۴۰۰ صفحه از سوی انتشارات سروش در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

مشتاقان برای تهیه کتاب به صورت تک‌جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی: خیابان شهید مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۴۹۳۶۲۰-۰۲۱ مراجعه کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: