کد خبر: 29281
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 تیر 1396 - 08:58

داخلی

»

اخبار کتاب

سروش نوجوان کارگاه‌های روزنامه‌نگاری و نویسندگی برگزار می‌کند

منبع : لیزنا
ماهنامه سروش نوجوان کارگاه‌های فرهنگی، ادبی و هنری برای نوجوانان و جوانان برگزار می‌کند.
سروش نوجوان کارگاه‌های روزنامه‌نگاری و نویسندگی برگزار می‌کند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات سروش، دوره‌‌های آموزشی ماهنامه سروش نوجوان در تابستان ۱۳۹۶ به شرح زیر است:

دوره آموزش نویسندگی برای مطبوعات

سیدعلی کاشفی خوانساری مهندسی عمران خوانده و دوره‌های تخصصی بازیگری و کارگردانی، روزنامه‌نگاری و عکاسی گذرانده است. بیش از ۸۰ عنوان کتاب نوشته و بیش از ۲۵ سال است که در مطبوعات ایران نقش مؤثر دارد: از روزنامه‌نگاری تا سردبیری. از مشاوره تا مدیریت. این تابستان، کاشفی خوانساری اصول نویسندگی در مطبوعات را به نوجوانان آموزش می‌دهد و آن‌ها فرصت خواهند داشت تا آن‌چه می‌آموزند عملی تجربه کنند.

دوره آموزش نویسندگی در مطبوعات روزهای دوشنبه‌ از ساعت ۱۰:۳۰ تا  ۱۲ تشکیل می‌شود.

 

دوره آموزش خبرنگاری

دکتر مهران بهروزفغانی در رشته علوم ارتباطات اجتماعی تحصیل کرده و هم کتاب در حوزه تخصصی رسانه نوشته و ترجمه کرده و هم سال‌های سال است که در مطبوعات ایران حضور دارد. سردبیر خبرگزاری میراث و معاون سردبیر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بوده و این روزها کارشناس ارشد نظارت گروه مجلات همشهری و مشاور سردبیر ماهنامه سروش نوجوان است. این تابستان، نوجوانان می‌توانند اصول خبرنویسی و مهارت‌های خبرنگاری را زیر نظر بهروزفغانی یاد بگیرند.

دوره آموزش خبرنگاری روزهای یک‌شنبه‌ از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ تشکیل می‌شود.

 

دوره آموزش نقد و تحلیل فیلم

شبنم میرزین‌العابدین زبان انگلیسی و سینما خوانده و هم در مطبوعات سینمایی، نویسنده و منتقد و سردبیر بوده است و هم در برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی، مجری و کارشناس و بازیگر و طراح صحنه. در آموزش‌گاه‌های سینمایی تدریس کرده و کتاب‌هایی درباره فیلم ترجمه و داور جشن خانه سینما هم بوده است. این تابستان، نوجوانان می‌توانند با میرزین‌العابدین اصول نقد و بررسی و تحلیل فیلم را تمرین کنند و درباره سینما گفت‌وگو کرده و یادداشت بنویسند.

دوره آموزش نقد و تحلیل فیلم روزهای چهارشنبه‌ از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ تشکیل می‌شود.

 

دوره آموزش سواد رسانه‌ای

دکتر زهره شاه‌قاسمی علوم ارتباطات اجتماعی خوانده، مدرس دانش‌گاه علامه طباطبایی و عضو گروه فرهنگ و ارتباطات جهاد دانشگاهی است. شاه‌قاسمی متخصص برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای و مهارت‌های ارتباط مؤثر است و این تابستان، تلاش می‌کند سبد مصرف رسانه‌ای خانواده را به کمک نوجوانان پُربار کند و درباره مدیریت استفاده از رسانه‌ها در خانواده به آن‌ها آموزش می‌دهد تا بدانند چه با‌زی‌هایی برایشان مناسب‌ است و کدام برنامه‌های تلویزیونی را ببینند و چگونه در شبکه‌های اجتماعی فعال باشند و...

دوره آموزش سواد رسانه‌ای روزهای یک‌شنبه‌ از ساعت ۱۸ تا  ۱۹:۳۰ تشکیل می‌شود. 

 

 دوره آموزش داستان‌نویسی

 رفیع افتخار در رشته كشاورزی درس خوانده، ولی عمرش را صرف قصه‌پردازی کرده است. بیش از ۵۰ عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته که از آثار او می‌توان به «طلسم خانه‌ عنکبوت‌ها»، «برعسوس»، «برسد به دست دوست»، «دنیای آرزوها»، «از ورای یک خاطره»، «تعطيلات بامزه يخمک»، «ساپروفیت»، «شب‌نشینی با عموبسک» و «راز صورتی من» اشاره کرد. این تابستان، افتخار برای نوجوانان کارگاه داستان‌نویسی برگزار می‌کند تا آن‌ها را با عناصر داستان و ویژگی‌های یک داستان خوب آشنا کند.

دوره آموزش داستان‌نویسی روزهای شنبه‌ از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ تشکیل می‌شود.

 

مهارت‌های تفکر

   ندا حیدری در دانش‌گاه تهران، مالزی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در رشته علوم ارتباطات اجتماعی، آموزش کودکان و فلسفه برای کودکان (فبک) تحصیل و در دبستان‌های تهران تدریس و برای کودکان ترجمه کرده است. این تابستان، نوجوانان می‌توانند با حیدری چاله و چوله‌های فکری‌شان را شناسایی کرده و یاد بگیرند چگونه ذهن‌شان را پُر از سؤال‌های لازم و دلیل‌های مناسب کنند.

دوره آموزش مهارت‌های تفکر روزهای یک‌شنبه‌ از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ تشکیل می‌شود.

 

ایده‌پردازی برای عکاسی

لادن میرزاخلیلی در رشته طراحی صنعتی در دانشگاه الزهرا تحصیل کرده و علاوه‌بر عکاسی در موسیقی، طراحی لباس، عروسک‌گردانی و طراحی اسباب‌بازی هم تجربه‌های درخشانی دارد. این تابستان، نوجوانان می‌توانند با میرزاخلیلی ایده‌پردازی و طراحی صحنه برای عکاسی هدفمند را تمرین کنند و پروژه‌های عملی عکاسی انجام دهند.

دوره آموزش ایده‌پردازی برای عکاسی روزهای یک‌شنبه‌‌ از ساعت ۱۰:۳۰ تا  ۱۲ تشکیل می‌شود.

هنرجویان هر دوره، پس از گذراندن آموزش‌های لازم و انجام پروژه‌های عملی گواهی پایان دوره می‌گیرند و آثار برتر در ماهنامه سروش نوجوان چاپ خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام تا یکم مردادماه فرصت دارند در ساعت اداری به مؤسسه انتشارات سروش واقع در تقاطع خیابان مطهری و خیابان مفتح، کنار ایستگاه مترو مفتح، ساختمان سروش مراجعه کنند و برای گرفتن اطلاعات بیشتر با شماره 88325351 تماس بگیرند.

هزینه ثبت‌نام در هر دوره آموزشی ۱۵۰هزار تومان و تعداد جلسات برگزاری هر دوره ۷ جلسه‌ است.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: