کد خبر: 29488
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 مرداد 1396 - 16:48

داخلی

»

اخبار کتاب

  کتاب «جامعه و تغییرات آب و هوا» منتشر شد

منبع : لیزنا
  کتاب «جامعه و تغییرات آب و هوا» که در راستای طرح های پژوهشی این پژوهشگاه در حوزه محیط زیست، تدوین شده است از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.
  کتاب «جامعه و تغییرات آب و هوا» منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، این کتاب، اولین اثر فارسی در این زمینه است که جنبه‌های مهم و جامعه‌شناختی پدیده تغییرات آب‌وهوا را تحقیق کرده است. این اثر، با توجه به خلأ‌های پژوهش جامعه‌شناختی مسائل زیست‌محیطی در ایران ازجمله تغییر آب‌وهوا و بیان اهمیت علم جامعه‌شناسی محیط‌ زیست، ضمن شناسایی وضع موجود به برنامه‌ریزان، درصدد فراهم‌ساختن بستری مناسب برای معرفی علل اجتماعی کم‌رنگ‌بودن بحث‌های اجتماعی تغییر آب‌وهوا در ایران است و با تأکید بر انسان‌ساخت بودن مسائل محیط زیستی که امروز دامن جامعه بشری را فرا گرفته است، بهره‌گیری از دانش جامعه‌شناختی را عامل درک، تبیین و حل مشکلات محیط زیستی قلمداد می‌کند.

صادق صالحی و زهرا پازوکی نژاد، پژوهشگران این اثر، معتقدند که جامعه‌شناسی، با بررسی و تجزیه و تحلیل ابعاد انسانی و اجتماعی پدیدۀ تغییر آب‌وهوا می‌تواند سهم عوامل اجتماعی در ایجاد پیامدهای این تغییر و نهایتاً تخریب محیط‌زیست را نشان دهد. آنان همچنین بر این نظرند که شناخت ابعاد آسیب‌پذیری اجتماعی تغییر آب‌وهوا می‌تواند به برنامه‌ریزی آینده برای مدیریت بحران‌های تغییر آب‌وهوا کمک نماید.

«تغییر آب‌وهوا و جامعه‌شناسی»، «تغييرات آب‌وهوا و آسيبهاي اجتماعي»، «انکار اجتماعی تغییر آب‌وهوا»، «تغییر آب‌وهوا، دوراهی، اجتماعی و مخاطره جمعی»، «تغییر آب‌وهوا و پذیرش اجتماعی نوآوری‌های زیست‌محیطی»، «سیاست‌های اجتماعی مقابله با تغییر آب‌وهوا» و «تغییر آب‌وهوا و سیاست‌های اجتماعی مقابله با آن در ایران» عناوین فصلهای اول تا هفتم این کتاب است.

 

کتاب «جامعه و تغییرات آب و هوا» در ۴۸۷ صفحه با قیمت ۲۴ هزار تومان و با همکاری شورای اجتماعی کشور از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: