کد خبر: 29652
تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 مرداد 1396 - 09:51

داخلی

»

اخبار کتاب

دو رمان نویسنده آلمانی در کتابفروشی های ایرانی

منبع : لیزنا
«خواهران غریب» و «سی و پنجم ماه مه» نوشته اریش کستنر با ترجمه سپیده خلیلی توسط انتشارات محراب قلم وارد بازار کتاب ایران شده است.
دو رمان نویسنده آلمانی در کتابفروشی های ایرانی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات محراب قلم، اریش کستنر نویسنده، شاعر، و نمایشنامه نویس آلمانی با نام مستعار ملخیور کورتز، زاده ۱۳ فوریه ۱۸۹۹ در درسدن - درگذشته ۲۹ ژوئیه ۱۹۷۴ در مونیخ، است.

او شهرتش را بیشتر مدیون اشعار طنزآمیز اجتماعی و آثاری است که برای کودکان و نوجوانان خلق کرده است. بسیاری از آثار این نویسنده به چندین زبان ترجمه شده است. از این میان می توان به رمان مشهور خواهران غریب اشاره کرد؛ همچنین امیل و کارآگاهان، از نخستین رمان  های کارآگاهی در حوزه کودک و نوجوان، و نیز«زندگی نامه  خود نوشت و طنزآمیز کِستنِر، وقتی که من بچه بودم» که در سال 1960 جایزه  هانس کریستین اندرسن را برای او به ارمغان آورد.

از دیگر از آثار دیگر این نویسنده می توان به امیل و سه پسر دو قلو، سی و پنجم ماه مه، کلاس پرنده اشاره کرد.

اریش کستنر را به عنوان پدر ادبیات کودک و نوجوان آلمان می شناسند.

در معرفی کتاب «خواهران غریب» آمده است: داستان درباره دو دختر بچه به نام های لوییز و لوته که یکی از وین و دیگری از مونیخ است.  این دو در اردوگاهی تابستانی همدیگر را ملاقات می کنند؛ یکی موهای فرفری بلند دارد و دیگری گیس بافته. و در واقع تنها تفاوتشان همین است! دو دختر با هم مو نمی زنند! اما جریان از چه قرار است؟

لوییز و لوته، دو خواهر دو قلو هستند که از اولین روزهای زندگی از وجود هم بی خبر بوده اند، چون پدر و مادرشان سال ها پیش از هم جدا شده اند و هر کدام یکی از دختر ها را پیش خود نگه داشته اند. بعد از تمام شدن اردو، دو خواهر تصمیم می گیرند جایشان را با هم عوض کنند و ...

انتشارات محراب قلم در بخش رمان های نوجوان به تازگی این کتاب را در160 صفحه و به قیمت 12هزار تومان منتشر کرده است. این کتاب برای گروه سنی  14 تا 18 ساله مناسب است.

در خلاصه ای از کتاب «سی و پنجم ماه مه» آمده است: سی و پنجم ماه مه؟ مگر ما سی و پنج روزه هم داریم؟! سی و پنجم ماه مه. برخلاف اغلب داستان های کستنر که نویسنده در آن فضایی واقع گرایانه از آلمان دوره ی خود به تصویر می کشد، داستان فانتزی و طنزی است درباره ماجراهای کُنراد، پسر بچه ای که به همراه عمویش و سوار بر اسبی سخنگو، وارد کمدی می شود و از سرزمین های عجیب و غریب سر در می آورد.

انتشارات محراب قلم در بخش رمان های نوجوان به تازگی این کتاب را در 136 صفحه و به قیمت 9 هزار تومان منتشر کرده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: