کد خبر: 29894
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 مرداد 1396 - 08:44

داخلی

»

اخبار کتاب

رییس جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

 صالحی اشراف خوبی به شرایط فرهنگی کشور دارد

منبع : لیزنا
رئیس جمهور در دفاع از گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: آقای صالحی اشراف خوبی هم به شرایط فرهنگی کشور و هم به شرایط حوزه و دانشگاه دارد.
 صالحی اشراف خوبی به شرایط فرهنگی کشور دارد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری صبح امروز در دفاع از وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی درباره «سیدعباس صالحی» گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تقدیر از خدمات و تلاش های علی جنتی و سیدرضا صالحی امیری دو وزیر پیشین این وزارتخانه در دولت یازدهم، گفت: امروز هم آقای دکتر سیدعباس صالحی قرار است این مسئولیت را بر عهده بگیرند که ایشان، علاوه بر اینکه ما در همین دولت در خدمت ایشان هم بودیم، هم تحصیلکرده دانشگاه است و هم تحصیلکرده حوزه و اشراف خوبی هم به شرایط فرهنگی کشور و هم به شرایط حوزه و دانشگاه دارند.

وی افزود: همانطور که پیش ترهم گفته‌ام، مسئله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ما بسیار مهم است و اهمیتش هم در این است که نباید بگذاریم سلیقه در کشور ما حاکم شود. یک جایی یک فردی سلیقه‌ای در مورد فعالیت‌های فرهنگی دارد، خُب سلیقه خودش برای خودش باشد، اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیِ ما باید قانون را اجرا کند نه اینکه مطابق سلایق عمل کند.

رئیس جمهوری خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیتی در این باره ندارد، خُب مجلس این وظیفه را از آن بگیرد و بدهد به کسِ دیگری و تکلیف ما هم در این باره معلوم شود. اما وقتی وظیفه این وزارتخانه است که برای فعالیت های فرهنگی و هنری مجوز صادر کند، به کتاب و غیره مجوز بدهد ، باید شرایط لازم برای انجام این وظیفه برایش مهیا باشد؛ اگرنه، کار را به مداخله گران بسپارید که دیگر ما هم در این باره وظیفه‌ای نداشته باشیم.

روحانی، همچنین بر اهمیت پاسداشت تکثر و تنوع قومی و مذهبی در کشور، افزیش حضور فرهنگ و هنر کشور در رویداهای فرهنگیِ جهانی، حمایت از تولید و ترویج آثار و محصولات فرهنگی کشور، افزایش سهم زنان و جوانان در سیاستگذاری و همچنین برنامه‌ریزی فرهنگی و حمایت از حقوق همه اقلیت‌ها در فعالیت‌های فرهنگی به خصوص برادران اهل تسنن، تاکید کرد و آن ها را به عنوان مواردی که به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی هم متذکر شده است، برشمرد.

 

وی رفع موانع قانونی، اجرایی و سلیقه ای در تولید آثار و محصولات فرهنگی، افزایش حضور کشور در رویدادهای فرهنگی و دینی منطقه ای و جهانی و مبارزه با ایران هراسی، افزایش سهم کشور از بازار محصولات و آثار فرهنگی و هنری منطقه و جهان و حمایت از تولید و ترویج آثار و محصولات فرهنگی و هنری بومی را از دیگر برنامه های دولت در حوزه فرهنگ و  ارشاد اسلامی ذکر کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: