کد خبر: 29932
تاریخ انتشار: شنبه, 28 مرداد 1396 - 10:16

داخلی

»

اخبار کتاب

مرحله دوم داوری آثار رسیده به جشنواره کتاب سال دانشجویی آغاز شد

منبع : لیزنا
مرحله دوم داوری آثار بیست و چهارمین جشنواره کتاب سال دانشجویی در دبیرخانه این جشنواره آغاز شد.
مرحله دوم داوری آثار رسیده به جشنواره کتاب سال دانشجویی آغاز شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی،  با پایان رسیدن مهلت ارسال آثار به بیست و چهارمین جشنواره کتاب سال دانشجویی، حدود 700 اثر ثبت نام شده در دبیرخانه در اختیار گروه داوری این جشنواره قرار گرفت. در این دوره از جشنواره گروه علوم‌انسانی با بیشترین آثار در صدر موضوعی کتاب‌های ارسالی قرار دارد و کتاب‌‌های علوم‌پزشکی و دامپزشکی و فنی و مهندسی در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

با توجه به اهمیت داوری وارزیابی و همچنین لزوم توجه به ملاحظات علمی و تخصصی،داوری هرکتاب در 4 مرحله انجام می شود. همچنین آثاررسیده به دبیرخانه جشنواره با توجه به ملاک های دبیرخانه ، موضوع و محتوای هرکتاب در رشته ها و گروه های تعیین شده طبقه بندی شدند. هر کتاب توسط مدیر گروه و به همراه دو مشاور، بر مبنای فرم مرحله اول داوری و مبتنی بر شاخص هایی مانند مناسب بودن محتوای کلی کتاب، شیوه تجزیه وتحلیل ونتیجه گیری علمی مطالب کتاب، سبک وشیوه نگارش کتاب، به کارگیری خلاقیت علمی در محتوا و ارایه مطالب کتاب و همچنین جامعیت و کاربردی بودن مطالب کتاب ارزیابی و داوری می شود.

 آثارتوسط هیات داوران و براساس فرم های داوری مخصوص هرگروه ارزشیابی می شوند و هیات داوران در جلسه نهایی داوری، آثار برتر هر گروه را به تفکیک تعیین و با درنظر گرفتن تمامی شرایط و ضوابط علمی موجود و طبق آیین نامه جشنواره کتاب سال دانشجویی آثار برتر را معرفی خواهد کرد.

 

لازم به ذکر است برگزیدگان نهایی در هفته پایانی آبان‌ماه همزمان با هفته کتاب در مراسم اختتامیه تقدیر خواهند شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: