کد خبر: 29947
تاریخ انتشار: یکشنبه, 29 مرداد 1396 - 08:52

داخلی

»

اخبار کتاب

شبی برای عروسک های لیلی

منبع : لیزنا
مجله بخارا با همکاری کانون زبان پارسی «شب عروسک های لیلی» را برگزار می کند.
شبی برای عروسک های لیلی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مجله فرهنگی هنری بخارا، در شب «عروسکهای لیلی» امن خادمی درباره عروسک و دلیار، پوپک عظیم پور درباره عروسک های اقوام، شهدخت لشکری درباره حرکات موزون در فرهنگ قوم لر و نوراباد ممسنی، محمد رضا امیری درباره اهمیت لیلی بازی و محیط طبا طبا یی درباره عروسک سخنرانی خواهند کرد و همچنین نمایشگاهی از عروسک های لیلی  و دلیار برپا خواهد شد.

عروسک لیلی قدمتی چندهزارساله دارد و  متعلق به قوم لر است، لیلی قابلیت حرکات موزون دارد و موهایش طبیعی است تا  پیوند مادر و دختر همیشه برقرار باشد و چوب از نی درست شده که نشان انسان کامل است. لیلی با مشارکت زن و مرد درست می شود.این عروسک پس از فراموشی دوباره احیا شده و ثبت ملی شده است.

 

« شب عروسکهای لیلی» در ساعت پنج بعد از ظهر روز سه شنبه سی ویکم مرداد در کانون زبان پارسی واقع در خیابان ولی عصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، پلاک12 برگزار می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: