کد خبر: 30038
تاریخ انتشار: سه شنبه, 31 مرداد 1396 - 10:52

داخلی

»

اخبار کتاب

عوامل نمایش را با سروش بشناسید

منبع : لیزنا
چاپ یازدهم کتاب «شناخت عوامل نمایش» تألیف ابراهیم مکی از سوی انتشارات سروش وارد بازار نشر شد.
عوامل نمایش را با سروش بشناسید

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات سروش، شناخت عوامل نمایش که نگاهی اجمالی بر فرایند پیدایی نمایش و بررسی جامع اصول و مبانی متون نمایشی است با هدف گسترش هنر بخصوص هنر سینما  نوشته شده است. با توجه به ارتباط بین تکنیک و معنا در یک متن نمایشی که لازمه یکدیگر هستند، مطالب این کتاب بیشتر  ناظر بر جنبه های تکنیکی کار نمایش است. تکنیک های گفته شده در این اثر نیز در چهارچوب نمایش به شیوه دراماتیک و ارسطویی آن پاسخگوی مسائل می تواند باشد و در نمایش هایی که خارج از این محدوده باشد، ممکن است از جهاتی چند، در این دستگاه با پاسخی قانع کننده روبرو نشود.

مباحث این اثر که به آناتومی یک اثر دراماتیک توجه دارد، در نهایت به تشریح و کاربرد هر یک از عناصر آن می پردزاد و ضمن تبیین علت پدید آمدن پاره ای از معایب تکنیکی ، راه اصلاح آن ها را پیشنهاد می کند. کتاب شناخت عوامل نمایش نارسایی های ناشی از ساختار نمایشی و شخصیت پردازی یک اثر دراماتیک را برطرف می کند بدون آن که در مفاهیم ارائه شده از طرف خالق اثر تغییر چندانی بدهد.

شخص بازی، حرکت، مکالمه و ساختار نمایشی و یا عناصر کیفی نمایش چهار بخش اصلی این کتاب است  که هر بخش حاوی زیرمجموعه ای است.

چاپ یازدهم کتاب «شناخت عوامل نمایش» در 247 صفحه و با قیمت 13 هزار تومان به علاقمندان نمایش و هنرهای نمایشی عرضه شده است.

مشتاقان برای تهیه این کتاب و سایر کتب انتشارات سروش به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان مطهری، نرسیده به خیابان مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ و یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۴۹۳۶۲۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

 

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش امکان پذیر است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: