کد خبر: 30055
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 شهریور 1396 - 08:33

داخلی

»

اخبار کتاب

مهلت شرکت در جایزه سپیدار تمدید شد

منبع : لیزنا
فراخوان  کارگاه و مسابقه کتاب تصویری سپیدار (با موضوع محیط زیست) تا دهم شهریور ماه تمدید شد.
مهلت شرکت در جایزه سپیدار تمدید شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلا م کانال خبری جایزه سپیدار، کتاب‌های نردبان (واحد کودک و نوجوان انتشارات فنی ایران) نویسندگان و تصویرگران را به شرکت در کارگاه و مسابقه آفرینش کتاب تصویری سپیدار با موضوع محیط زیست دعوت می‌کند.

این کارگاه و مسابقه با همکاری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و انجمن تصویرگران ایران برگزار می‌شود و در نهایت تصویرگر کتاب برگزیده به نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیای ایتالیا و نویسنده برگزیده به نمایشگاه بین ‌المللی کتاب فرانکفورت 2018 اعزام می‌شوند.

علاقه‌مندان  بعد از خواندن شرایط حضور در کارگاه که در ادامه ذکر شده، باید فرم شرکت  در مسابقه و کارگاه را که به پیوست این خبر آمده است را پر کرده و همراه آثار خود به دبیرخانه کارگاه و مسابقه تصویری سپیدار ارسال کنند. همچنین علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می توانند به این سایت  مراجعه کنند و یا با شماره تماس 88505055-021 داخلی 1120 تماس بگیرند.

 

شرایط :

1--کارگاه و مسابقه کتاب تصویری در یک نگاه

-- داوطلبان شرکت در کارگاه و مسابقه، فرمی را که در پیوست این فراخوان آمده است، تکمیل و همراه با مدارک دیگر ارسال کنند.

-- از میان داوطلبان شرکت‌کننده در مسابقه 40 نفر (20 نویسنده و 20 تصویرگر) برای حضور در کارگاه کتاب تصویری برگزیده می‌شوند.

--برگزیدگان در تیم‌های 2 نفره ( یک تصویرگر و یک نویسنده) زیر نظر اساتید در کارگاه شرکت می‌کنند و تا پایان کارگاه کتاب تصویری خود را ارائه خواهند کرد.

--از میان 20 کتاب تولید شده در کارگاه، بهترین کتاب انتخاب خواهد شد و تصویرگر کتاب برگزیده به نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیای ایتالیا و نویسنده برگزیده به نمایشگاه بین ‌المللی کتاب فرانکفورت 2018 اعزام می‌شوند.

2--  نحوه شرکت در مسابقه:

داوطلبان شرکت در کارگاه و مسابقه، سه نمونه از آثار خود را که در زمینه کودکان کار کرده‌اند، همراه با فرم تکمیل شده پیوست و به ترتیب زیر به نشانی ما ایمیل می‌کنند:

--نویسندگان: 3 داستان کودک؛

--تصویرگران: 3 نمونه تصویرگری که برای داستان کار کرده‌اند.

تبصره 1: تصویرگران و نویسندگانی که می‌خواهند باهم در یک تیم کار کنند، باید نمونه آثار خود را همراه هم و در یک فایل ارسال کنند.

تبصره2: تصویرگرانی که خود تجربه نوشتن داستان دارند و یا نویسندگانی که تجربه کار تصویرگری دارند(نویسنده-تصویرگر) در صورتی که مایل باشند به تنهایی کار آفرینش کتاب تصویری را انجام دهند، باید نمونه اثری را که ارسال می‌کنند در برگیرنده هردو وجه کار باشد.

3--کارگاه:

--کارگاه کتاب تصویری محیط زیستی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار خواهدشد.

--در کارگاه، هر کتاب تصویری از مرحله ایده اولیه تا طرح، استوری‌برد، اجرای نهایی و لی‌آت توسط هنرجویان و زیر نظر اساتید مرحله به مرحله پیش خواهد رفت و خلق خواهد شد.

--کارگاه زیر نظر استادان: کیانوش غریب‌پور و هدی حدادی (از تصویرگران)، فریدون عموزاده خلیلی (نویسنده) و یک متخصص محیط‌زیست برگزار خواهد شد.

4--زمان‌بندی:

--آثار باید حداکثر تا دهم شهریور ماه به دبیرخانه ارسال شود.

--هنرمندان پذیرفته شده برای حضور در کارگاه کتاب تصویری حداکثر اواخر شهریور ماه معرفی می‌شوند.

--کارگاه کتاب تصویری محیط زیستی در مهر ماه برگزار خواهد شد.

--کتاب‌های برگزیده کارگاه حداکثر تا پایان آبان ماه و بهترین کتاب (با جایزه سفر به بولونیا و فرانکفورت) حداکثر تا هفته اول آذر، طی مراسمی معرفی و اعلام خواهد شد.

5--سایر شرایط:

--کتاب‌های نردبان (شرکت انتشارات فنی ایران) صرفا هزینه رفت و آمد و اقامت دو نفر از برگزیدگان کارگاه را که از سوی هیات داوران معرفی می‌شوند به نمایشگاه کتاب بولونیا و نمایشگاه کتاب فرانکفورت را تقبل می‌کند.

تبصره: تهیه ویزا برعهده برگزیدگان خواهد بود.

--حقوق چاپ و نشر کتاب‌های برگزیده (از میان 20 کتاب کارگاه) متعلق به انتشارات فنی ایران خواهد بود و شرکت‌کنندگان در کارگاه حق چاپ و انتشار کتاب‌های برگزیده کارگاه (متن و تصویر آن‌ها) و یا واگذاری ایده‌ها و طرح‌های مطرح شده در کارگاه را در هیچ جای دیگری نخواهند داشت.

 

--برای کتاب‌هایی که جهت چاپ در انتشارات تصویب می‌شوند و به روال معمول قرارداد تنظیم خواهد شد و حق التالیف و حق التصویر کتاب‌ها پرداخت خواهد شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: