کد خبر: 30094
تاریخ انتشار: شنبه, 04 شهریور 1396 - 08:39

داخلی

»

اخبار کتاب

نویسنده کودک و نوجوان تاکید کرد

لزوم توجه به زندگی امروزی بچه‌ها در خلق آثار داستانی

منبع : لیزنا
معصومه یزدانی، نویسنده کودک و نوجوان در نشست ادبی دو پنجره کانون در استان البرز بر ضرورت خلق آثار متناسب با شرایط زندگی امروز کودکان و نوجوانان تاکید کرد.
لزوم توجه به زندگی امروزی بچه‌ها در خلق آثار داستانی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌کل روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، معصومه یزدانی در این نشست در باره‌ شیوه‌ی خلق آثارش گفت: فعالیت‌های دوران کودکی از قبیل یادگیری الفبا قبل از سن مدرسه،  شرکت در مسابقات علمی، انشانویسی، فعالیت در کتاب‌خانه مدرسه و در نهایت تحصیل در رشته ادبیات در انگیزه‌بخشی برای کار نویسندگی‌ام بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش‌های اعضای ادبی کانون استان البرز به بیان چگونگی انتخاب شخصیت‌ها، ارتباط میان آن‌ها، نزدیکی تصویرگری کتاب با آثار خارجی، چگونگی کسب مهارت نویسندگی، فصل‌بندی و موضوع‌بندی مجموعه کتاب‌ها، انتخاب عنوان کتاب، توصیف، تکرار برخی جمله‌ها و ارتباط مخاطب با کتاب پرداخت.

معرفی برخی آثار این نویسنده، نمایش نماهنگی از فعالیت‌های اعضا و تجلیل اعضای کانون البرز از یزدانی از دیگر برنامه‌های این نشست بود که صبح یکشنبه 29 مرداد 96 در سالن همایش‌های مرکز مجتمع کرج برگزار شد.

هم‌چنین در ویژه‌برنامه دیگری با عنوان «بحث کتاب» نیز مژگان کلهر دیگر نویسنده کودک و نوجوان مهمان اعضا و مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کرج بود.

در این دیدار نیز کارشناسان مربیان و اعضای کانون رمان «دختری با روبان سفید» اثر این نویسنده را در حضور خود او نقد و بررسی کردند.

فاطمه علی‌پور، مسوول مرکز شماره یک کرج در این باره گفت: از مدتی قبل تصمیم گرفتیم کتاب «دختری با روبان سفید» را همراه با اعضا و والدین علاقه‌مند به بحث بگذاریم و وقتی برای کسب اطلاعات راجع به نویسنده کتاب مراجعه کردیم متوجه شدیم خانم کلهر ساکن استان البرز هستند و پس از ارتباط تلفنی که با او داشتیم برای حضور در نشست ابراز تمایل کردند.

 

وی افزود در این برنامه که با هدف تشویق اعضا به کتاب‌خوانی برگزار شد، اعضا ضمن نقد کتاب و بحث در رابطه با آن، در حالی که همگی روبان سفید زده بودند، پرسش‌های خود را از نویسنده پرسیدند و کلهر نکاتی را در زمینه‌ی آزادی عمل در نوشتن، عدم دخالت نویسنده در تصویرگری، مشخص نبودن مسیر داستان از ابتدا، ضربه زدن برخی موارد حذفی به آثار، تلاش برای انتخاب اسم شخصیت‌ها، روند ویژه فرآیند ترجمه، باورپذیری، عدم شتاب‌زدگی در آغاز و پایان داستان توضیح داد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: