کد خبر: 30174
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 شهریور 1396 - 20:48

داخلی

»

اخبار کتاب

«ذرت‌ها» کتاب شد

منبع : لیزنا
کتاب «ذرت‌ها» اثری تصویری است که به مخاطبان شیوه‌ی ساخت عروسک‌ها و مجسمه‌هایی با پوست ذرت را آموزش می‌دهد.
«ذرت‌ها» کتاب شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امین‌الله دهقانی‌اشکذری با طراحی و اجرای 36 مجسمه به مخاطبان خود کمک می‌کند تا با استفاده از پوست ذرت آثاری هنری خلق کنند.

بر این اساس، با تماشای عکس‌های چاپ شده در کتاب «ذرت‌ها» شیوه‌ی ساخت اسب، ‌قایق، درخت، شیر،‌ عقاب، گل، حلزون،‌ ماهی، ‌تمساح و... را می‌آموزیم.

دهقانی اشکذری در مقدمه‌ی این کتاب آورده است: «کلاس اول دبستان را یادتان هست،‌ وقتی که خانم معلم با صدای بلند الفبا را درس می‌داد؟ به حرف «ذ» که می‌رسید، می‌گفت: «اسمش ذال، ‌صداش ذ» و اولین مثالی که می‌زد،‌ ذرت بود. 

حالا که سال‌ها از آن روزها گذشته، در مرور آن خاطره‌های شیرین کودکی،‌ در خیال خود و با هم‌نشینی برگ‌ها و پرزها به دنیایی از زیبایی رسیدم. پس هرچه را از تجربه‌های شیرینم در ذهن پرورانده بودم، نقش زدم و ساختم تا با شما در آسمان زلال خیال به پرواز درآیم.»

عکاس این کتاب محسن عباسی‌سرچشمه است و کتاب در قطع خشتی با قیمت 6هزار تومان و شمارگان 5 هزار نسخه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

گفتنی است کتاب 40 صفحه‌ای «ذرت‌ها» مناسب گروه سنی «د» (12 تا 14 سال) است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: