کد خبر: 30367
تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 شهریور 1396 - 09:32

داخلی

»

اخبار کتاب

با برگزاری جشن ملی مترجمان، پژوهشگر برتر حوزه ترجمه معرفی می‌شود

منبع : لیزنا
سومین جشن ملی مترجمان با هدف معرفی پژوهشگر برتر حوزه ترجمه روز جمعه ۲۴ شهریور در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.
با برگزاری جشن ملی مترجمان، پژوهشگر برتر حوزه ترجمه معرفی می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط روابط عمومی انجمن صنفی مترجمان شهر تهران، این انجمن از سال ۱۳۹۴ با برگزاری جشن ملی مترجمان، گامی بلند در راستای نهادینه کردن تجلیل و تعظیم جایگاه ترجمه و شأن مترجم در کشور برداشت.

یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های این جشن معرفی پژوهشگران برتر ترجمه در کشور بوده که به منظور توسعه و گسترش جایگاه مطالعات ترجمه و پژوهش در این عرصه صورت گرفت.

انجمن به منظور معرفی پژوهشگران برتر در دوسال گذشته ضمن رایزنی با معاونت‌های پژوهشی دانشگاه‌های دارای رشته‌ی ترجمه در سراسر کشور، به بررسی و ارزیابی رزومه پژوهشگران پرداخته است.

در جریان  نخستین جشن ملی مترجمان  از دکتر علیرضا ولی‌پور عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در حوزه زبان روسی و  زهرا محبی، کارشناس ارشد مطالعات ترجمه و مجری طرح پژوهشی منشور اخلاق حرفه‌ای مترجمان به عنوان پژوهشگران برتر سال ۱۳۹۴ تقدیر به عمل آمد

در سال ۱۳۹۵ و در دومین جشن ملی مترجمان نیز علی بیکیان دانشجوی دکتری مطالعات ترجمه و عضو هیأت علمی دانشگاه چابهار و همچنین امیرعباس مهرپویا دانشجوی دکتری مطالعات ترجمه و عضو هیأت علمی دانشگاه همدان به عنوان پژوهشگران برتر سال برگزیده و تجلیل شدند.

جشن ملی مترجمان هر ساله همزمان با روز جهانی ترجمه به همت انجمن صنفی مترجمان برگزار می‌شود. امسال نیز سومین جشن با حضور گسترده اندیشمندان، فرهیختگان و علاقه‌مندان این عرصه در تاریخ ۲۴ شهریور و در مكان پژوهشكده فرهنگ، هنر و معماری برگزار خواهد شد. در جریان برگزاری این بزرگداشت مقام مترجم نیز طبق منوال سنوات گذشته پژوهشگر برتر معرفی ذخواهد شد.

 این برنامه ساعت ۱۶ الی ۲۰ روز جمعه ۲۴ شهریور ماه در  تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ولیعصر (عج) و خیابان فلسطین، نبش خیابان برادران مظفر جنوبی (صبا)، پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاددانشگاهی، شماره ۱۱۷۶ برگزار می شود.

فرم ثبت نام پژوهشگر برتر سال ۱۳۹۶

فرم ثبت نام در سومین جشن ملی مترجمان

 

شركت در این جشن ملی برای عموم رایگان و آزاد است. ثبت نام صرفاً به منظور مدیریت هرچه بهتر این مراسم انجام می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: