کد خبر: 30465
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 شهریور 1396 - 09:10

داخلی

»

اخبار کتاب

شب مه لقا ملاح در بخارا

منبع : لیزنا
به منظور بزرگداشت از یک عمر پربار و خدمت  و ایجاد انگیزه به حفظ محیط زیست سرزمین ما ایران در بیش از هشت دهه از زندگی مه لقا ملاح، شبی به افتخار او با همکاری مجله بخارا  و مجله صنوبر برگزار می شود.
شب مه لقا ملاح در بخارا

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مجله فرهنگی هنری بخارا، در این مراسم نوش افرین انصاری، دکتر شیوا دولتآبادی، رخشان بنیاعتماد، اسماعیل کهرم و مجتبی میرطهماسب سخنرانی خواهند کرد و همچنین فیلم مستند «همه درختان من» به کارگردانی رخشان بنیاعتماد به نمایش درمیآید.

مهلقا ملاح فعال محیط زیست، در سال ١٢٩۶ متولد شد. وی فرزند خدیجه افضل وزیری و نوه بیبیخانم استرآبادی است، و پس از تحصیل در فلسفه علوم تربیتی  و جامعهشناسی از دانشگاه تهران مدرک فوقلیسانس جامعهشناسی گرفت و برای تحصیل به پاریس رفت و از دانشگاه سورین مدرک دکترای جامعهشناسی گرفت و به ایران بازگشت. پس از مدتی در کتابخانه دانشگاه تهران مشغول کار شد و در سال ١٣۴٧ به ریاست کتابخانه مؤسسه  تحقیقات روانشناسی برگزیده شد.  خانم ملاح پس از بازنشستگی وقت خود را در راه مبارزه با آلودگی محیط زیست گذاشت و در سال ١٣٧٢ با همراهی همسرش و چندین استاد دانشگاهِ علاقمند به محیط زیست سازمان غیردولتی زیست محیطی بنام ( جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست) را بنیان گذاشت. از وی به عنوان مادر محیط زیست یاد میشود و اکنون در سن ١٠٠ سالگی در تهران زندگی می کند..

 

این جلسه ساعت پنج بعد از ظهر امروز (چهارشنبه، بیست و دوم شهریور ماه) در کانون زبان فارسی (بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار) واقع در  خیابان ولی عصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، پلاک ۱۲ برگزار میشود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: