کد خبر: 30504
تاریخ انتشار: شنبه, 25 شهریور 1396 - 11:15

داخلی

»

اخبار کتاب

معاون پژوهش وزارت علوم تحقیقات و فناوری

همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات به توسعه کشور در راستای چشم‌انداز 1404 کمک می‌کند

منبع : لیزنا
وحید احمدی، معاون پژوهش وزارت علوم تحقیقات و فناوری و رئیس پنجمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات، در پیامی برگزاری این همایش را موجب توسعه کشور در راستای چشم‌انداز 1404 دانست.
همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات به توسعه کشور در راستای چشم‌انداز 1404 کمک می‌کند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، احمدی در این پیام گفت: امروزه پیچیدگی و اندازه بسیار بزرگ داده‌ها در برخی سازمان‌ها به یک مسئله و در برخی دیگر به یک بحران تبدیل شده است. کسب‌وکارهای گوناگون برای چیره شدن بر کاستی‌ها و چالش‌های ناشی از این پیچیدگی‌ها سازوکارهای خود را به گونه‌ای سامان داده‌اند تا بتوانند با ذخیره‌سازی، تحلیل، و ترکیب این داده‌ها از آن بهره برند. کاربست راهکارهای مدیریت داده به‌خودی‌خود بسیار هزینه‌بر است و با منابع این کسب‌وکارها سازگار نیست. بنابراین امروزه سازمان‌ها در کسب‌وکارهای گوناگون خود برای حل مسائل مبتنی بر داده به یک راهکار فراگیر مبتنی بر حکمرانی داده روی‌ آورده‌اند و از مدل‌های اثربخش و کارای آن بهره می‌برند.

او ادامه داد: در عصر حاضر سازمان‌های پیشرو در حوزه‌های گوناگون، داده‌ها را دارایی ارزشمند خود می‌دانند زیرا گذشتة آن‌ها را بازنمایی می‌کند و روندهای آینده را روشن می‌سازد. توجه به حکمرانی داده همزمان با حکمرانی فناوری اطلاعات به ساخت سامانه‌های اطلاعاتی بهتر در دو سپهر پژوهش و کاربرد خواهد انجامید.

احمدی  افزود: بر همین پایه، پنجمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات با رویکرد «حکمرانی داده‌ها از دیدگاه علوم و فناوری اطلاعات» بنا دارد نگرش داده‌محور را در لایه‌های گوناگون سازمانی گسترش دهد و همچنین پیوندهای کاری میان صاحب‌نظران و پژوهشگران علوم انسانی و اجتماعی، سیاست‌گذاری و مدیریت و علوم و مهندسی در حوزة فناوری اطلاعات برقرار ساخته و زمینه‌های پیوند آن را پایدار سازد.

وی گفت: برگزاری همایش‌هایی از این قبیل به توسعه کشور در راستای چشم‌انداز 1404 و در مواردی مانند برخورداری از دانش پیشرفته، توانمندی در تولید علم و فناوری، و متکی بودن بر سهم برتر منابع انسانی و همچنین سرمایه اجتماعی در تولید ملی کمک بسیاری می‌کند و به رشد و توسعة فناوری اطلاعات در بخش‌های گوناگون علمی، اقتصادی، و صنعتی رهنمون خواهد شد.

 

معاون پژوهش وزارت علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: امیدوارم این همایش در ترازی بالاتر از همایش‌های پیشین، به سازمان‌های دولتی و خصوصی و نیز مؤسسه‌های آموزشی و پژوهشی در حفظ و پیشبرد سطح و کیفیت دانش، بینش، و مهارت مدیران آنها در حوزه‌های گوناگون علوم و فناوری اطلاعات کمک کند و دستاوردهای با ارزش و سودمندی را برای جامعة علمی،پژوهشی، و فنی کشور به ارمغان آورد. شایسته است از همه سازمان‌های برگزار کننده و پشتیبان همایش و همچنین همة سازمان‌ها و کسانی که آثار و دستاوردهای خود را در این همایش با دیگران به اشتراک می‌گذارند، سپاسگزاری و قدردانی نموده و از درگاه ایزدی برای همگان سلامتی و شادکامی را خواستارم.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: