کد خبر: 30623
تاریخ انتشار: جمعه, 31 شهریور 1396 - 13:23

داخلی

»

اخبار کتاب

چهار كتاب جديد از معصومه انصاريان منتشر شد

منبع : لیزنا
داستان‌های «دارودسته خرگوش جهنمی» و «درخشان‌ترین خنده دنیا» و «فامیل دور سگ و گربه» و «پدربزرگ هم روزی جوان بود» نوشته جین ویلیس با  تصویرگری تونی راس و ترجمه معصومه انصاریان منتشر شد. 
چهار كتاب جديد از معصومه انصاريان منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام رسانه خبری انجمن نويسندگان كودك و نوجوان، مجموعه چهار جلدی داستان‌های زندگی دوستت دارم از معصومه انصاریان در انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد:

دار و دسته خرگوش‌های جهنمی

وقتی این کتاب را می‌خوانید با خودتان فکر می‌کنید تا حالا هیچ خرگوشی به بدی خرگوش بد گنده نبوده. آن‌طور که از نامه‌اش پیداست او همه کارهای بد و ممنوع را انجام می‌دهد. اما آخر کتاب متوجه می‌شوید همیشه ماجرا آن‌طور که به نظر می‎‌رسد نیست. کتاب دارودسته خرگوش‌های جهنی علاوه بر این‌که کتابی قوی با طنزی فوق‎العاده است، یادآور اهمیت نامه و یادداشت‌هایی است که برای همدیگر می‌نویسیم. هر چند ممکن است این کتاب برای بچه‌های کم‌سن مناسب نباشد، برای بچه‌مدرسه‌ای‌ها نکته مهمی دارد: «همیشه نباید چیزی را که می‌خوانی، باور کنی.»

درخشان‎ترین خنده‎ی دنیا

گاو غمگین از آن‌هاست که همیشه اخم‌هایشان تو هم است و آه می‌کشند. از آن‏ها که هیچی خوشحالشان نمی‏کند حتی مهمانی تولد یا عید سال نو. بره‎ی شاد و سرزنده سعی می‎كند گاو غمگین را سر ذوق بیاورد و حالش را خوب کند. اما موفق نمی‎‌شود، ناامید می‎شود و فکر می‎‏کند حتماً دنیا جای غمگینی است. بره توی یک چاله‎ی گلی می‎نشیند و شروع می‎کند به غصه خوردن. اما گاو غمگین دلش برای صورت شاد بره تنگ می‎شود. کتاب درخشان‎ترین خنده‎ی دنیا داستان لطیفی درباره‎ی دوستی و یک‌دلی دارد. کتابی درباره‏ی دوست داشتن زندگی و همه‎ی چیزهای زیبای آن.

فامیل دور سگ و گربه

فامیل دور سگ و گربه، داستان جذاب سگ تنبل و گربه‎ی تن‌پروری است که از بس خوردند و خوابیدند خانه‌شان برایشان کوچک شده. داستانی هشدار دهنده و طنز درباره‎ی چاقی، تنبلی و بی‎تحرکی با پیامی پنهان و زیرکانه درباره‎ی این‌‌که هر وقت از کاناپه بیایی پایین، می‎توانی مثل فامیل دور سگ و گربه زبر و زرنگ و سالم باشی.

پدربزرگ هم روزی جوان بود!

توله‎سگ‎ها دوست ندارند به دیدن پدربزرگشان بروند، فکر می‎کنند او پیر و خسته‌کننده است و دائم درباره‎ی چیزهای قدیمی صحبت می‏کند. توله‎سگ‏ها دوست دارند جنب‎وجوش داشته باشند و با چیزهای جدید آشنا بشوند، اما پدربزرگ بازی‎های آن‌ها را بلد نیست. بالاخره پدربزرگ چیزهای شگفت‎انگیز و جالبی رو می‎کند، آن‌قدر که توله‎سگ‎ها دیگر دلشان نمی‎خواهد از پیش پدربزرگ بروند. کتاب مناسبی برای با هم خواندن پدربزرگ‎‌ها و نوه‎ها، کتابی درباره‎ی اهمیت داستان‌های خانوادگی، درباره‎ی بازی‎ها و خاطرات شگفت‎انگیز پدربزرگ‎ها و مادربزرگ‎ها برای نوه‎هایشان. شوخ‎طبعی زبان و تصاویر کتاب لذت خواندن آن را بیشتر هم می‎کند. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: