کد خبر: 30763
تاریخ انتشار: شنبه, 08 مهر 1396 - 14:04

داخلی

»

اخبار کتاب

شب مهاتما گاندی، پیام آور صلح برگزار می شود

منبع : لیزنا
شب  مهاتما گاندی، پیام آور صلح با همکاری سفارت هند در تهران و مجله بخارا روز دوشنبه، 10 مهر ماه برگزار می شود.
شب مهاتما گاندی، پیام آور صلح برگزار می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مجله فرهنگی هنری بخارا، مهاتما گاندی در دوم اکتبر 1868 به دنیا آمد،  یعنی قریب 150 سال پیش. اما هنوز زندگی گاندی تخیل مردم را در گوشه و کنار این گیتی برمی‎انگیزد. شاید میراثش رو به افول می‎نهاد اگر صرفاً بر پایه عقاید و اندیشه هایش بنا شده بود. اما آنچه گاندی را متمایز ساخت آن بود که او همواره بر نظریاتش جامۀ عمل می‎پوشاند و امروز که بار دیگر جهان بار دستخوش انواع خشونت‎ها شده است، نیاز به این اندیشه‎ها را بیش از همیشه احساس می‎کنیم. نیاز به این تفکر را که به ما می‎گوید:« محبت نیرومندترین قدرتی است که جهان در اختیار خود دارد و در عین حال ساده‎ترین نیروبی است که بتوان تصور کرد.»

از همین رو یک بار دیگر فرصت را مغتنم می‎شماریم و در زادروز مهاتما گاندی ساعاتی را به بررسی اندیشه هایش بگذارانیم.  

شب مهاتماگاندی، پیام اور صلح با خیرمقدم کاظم موسوی بجنوردی، رئیس مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی اغاز می شود. سپس سفیر هند در ایران سائوراب کومار سخن می گوید. استادان داریوش شایگان و سید مصطفی محقق داماد از دیگر سخنرانان  شب مهاتما گاندی هستند. در این مراسم همچنین فیلم مستندی از زندگی گاندی به نمایش در می آید و نمایشگاهی از کتاب های مهاتماگاندی و جنبش استقلال هند در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

 این جلسه ساعت پنج بعد از ظهر دوشنبه دهم مهر 1396 در تالار امیر المومنین مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی واقع در نیاوران. کاشانک . نرسیده به اجودانیه پلاک210 برگزار می شود. 

ورودبرای علاقمندان ازاد است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: