خواندن برای کودکان با نیازهای ویژه در کانون پرورش فکری بررسی می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با روز جهانی کودک چهار نشست تخصصی برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، نشست «لزوم آشنایی کودکان با ارزش‌های محیط زیست و میراث فرهنگی» با سخنرانی فرهاد نظری از ساعت 10 تا 12 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

در ساعت 11 تا 13 نیز نشستی با مدیریت شورای کتاب کودک برگزار می‌شود. عنوان این نشست «میراث فرهنگی و محیط زیست» و سخنرانان آن لیلا کفاش‌‌زاده، پرور قوی‌دل و عاطفه سلیانی خواهند بود.

بر همین اساس، در برنامه‌های بعدازظهر 16 مهر، نشستی تخصصی و کاربردی در حوزه‌ی کودکان با نیازهای ویژه از ساعت 14 تا 16 برگزار می‌شود.

قرار است مهشید دولت، سوده کریمی و سمانه نادری سخنران این نشست با عنوان «خواندن برای کودکان با نیازهای ویژه» باشند.

در دیگر برنامه‌ی این روز نشستی از سوی دبیرخانه‌ی هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس برگزار می‌شود. طاهره ایبد، افسانه موسوی‌گرمارودی، شهرام اقبال‌زاده و مصطفی رحماندوست در این برنامه از «داستان کودک و نوجوان و ادبیات پایداری» از ساعت 14 تا 17 سخن خواهند گفت.

گفتنی است که این نشست‌ها در سالن‌های کنفرانس شماره‌ یک و دو مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و ورود عموم به آن‌ها آزاد است.

 

ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری «روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک» در سراسر کشور از روز 15 مهر با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط آغاز می‌شود.