تمدید مهلت شرکت در فراخوان طراحی تندیس و پوستر جشنواره کتاب برتر کودک

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان ، کاظم طلایی دبیر کارگروه طراحی پوستر و تندیس نهمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان در گفتگو با ستاد خبری این جشنواره با اعلام تمدید مهلت شرکت در این رویداد عنوان داشت:  جشنواره در طی دوره‌های برگزاری خود توانسته به بلوغ خوبی دست پیدا کند و بر پایه همین موضوع امسال تصمیم بر این گرفته شد تا تندیسی برای جشنواره از طریق یک فراخوان هنری تهیه شود و هر ساله به برگزیدگان جشنواره اهدا شود و بدون شک بهترین حالت انجام این کار نیز انتشار فراخوانی برای طراحی تندیس و نیز پوستر این دوره از جشنواره بود.

وی افزود: پس از پایان مهات دریافت آثار در روز 16 مهر ماه سال جاری با توجه به استقبال قابل توجهی که از این فراخوان به عمل آمد و نیز شتاب دریافت آثار در روزهای پایانی، تصمیم بر این گرفته شد تا پروسه دریافت اثر برای شرکت در این رویداد تا 10 روز بعد و تا 26 مهرماه تمدید شود.

وی در همین زمینه افزود: ما در جشنواره و انتخاب اثر برای آن تنها به متن توجه نداریم و در کنار آن مساله گرافیک و تصویر‌سازی و کتاب‌آرایی نیز مورد توجه ماست و جدای از اینها ناشر و پدید‌آورنده اثر نیز به عنوان یک عنصر مهم در تولید کتاب مورد توجه ما قرار می‌گیرند. این سه مساله در فرآیند طراحی پوستر و تندیس نیز مورد توجه ما بوده است.

طلایی افزود: تاکنون بیش از 40 اثر در هر دو بخش به دست ما رسیده است که فکر می‌کنم با توجه به تمدید مهلت دریافت، حجم بیشتری را نیز شامل خواهد شد.

ما پس از پایان مهلت توسط هیات داوران بخشی از پوسترها شامل 20 نمونه را انتخاب و با پرداخت حق‌الزحمه‌ای به خالقان آنها، از آنها خواهیم خواست تا طرح خود را به صورت کامل اجرا کنند و در نهایت از میان آنها سه اثر برگزیده انتخاب و هدایایی دریافت می‌کنند و پوستر برگزیده نیز به عنوان پوستر نهایی منتشر می‌شود و دو پوستر دیگر نیز به شکلی دیگر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. در بخش تندیس نیز سه اثر نخست صاحب جایزه خواهند شد و تندیس برتر فرصت اجرا را به دست خواهد آورد.

نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان که توسط انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به طور دوسالانه برگزار می گردد در آذرماه سال جاری با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شرکت پنتر برگزار خواهد شد.