کد خبر: 30913
تاریخ انتشار: دوشنبه, 17 مهر 1396 - 15:08

داخلی

»

اخبار کتاب

رونمایی از شبکه ارتباط پژوهشی در نسخه تازه پایگاه گنج

منبع : لیزنا
دو امکان مهم و کاربردی با عنوان «آمار» و «ارتباطات پژوهشی» برای  استفاده هوشمندانه از نسخه تازه پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج)  (فراداده و مدارک موجود) افزوده شد.
رونمایی از شبکه ارتباط پژوهشی در نسخه تازه پایگاه گنج

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، با افزودن قابلیت آمار، همه آمارهای مربوط به پایگاه گنج تازه مانند شمار مدارک پایگاه گنج تازه به تفکیک موضوع، پدیدآور، سازمان، و...، در قالب نمودارهای دایره‌ای، خطی، و میله‌ای برای کاربران در دسترس است و کاربر می‌تواند برای شخصی‌سازی آمار از فیلترهای کنار صفحه نیز بهره برد.

کاربر می‌تواند برای یافتن اطلاعات مربوط به مدارک موجود در نسخه تازه گنج، پس از ورود به حساب کاربری خود در این پایگاه اطلاعاتی، با کلیک بر روی پیوند «آمار» (منوی بالای صفحه) به بخش یادشده مراجعه کند.

هم‌چنین، قابلیت «ارتباط پژوهشی» یکی از امکانات ویژه نسخه تازه است که مانند یک کارنامک تصویری عمل می‌کند.

این امکان برای پدیدآوران، سازمان‌ها، موضوع‌ها، و کلیدواژه‌ها پیاده‌سازی شده است و به کاربران کمک می‌کند ارتباط پژوهشی میان افراد، سازمان‌ها، موضوع‌ها، و کلیدواژه‌ها را با هم در قالب نمودارها و گراف‌های اندرکنشی مشاهده کنند.

گفتنی است، بخش «ارتباط پژوهشی»، خود از چند زیربخش تشکیل شده است که اطلاعاتی مانند گراف همکاری (ارتباط علمی بین پژوهشگران مختلف با هم)، گراف پیوندها (ارتباط میان موجودیت‌های مختلف با هم مانند موضوع با سازمان)، سیاهه/ نمونه مدارک، نمودارهای آماری (مشابه بخش آمار)، و ابر کلیدواژه‌ای را به کاربران ارائه می‌کند.

 

هم‌چنین، قابلیت آمار برای سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده نیز ایجاد شده که این بخش شامل سه سطح دسترسی است، که در پایین‌ترین سطح آن کاربران بدون نیاز به ورود به سامانه یا احراز دسترسی ویژه‌ای می‌توانند از منوی اصلی سامانه با کلیک بر روی پیوند «آمار» به بخش یادشده وارد شوند و گزارش‌ها و اطلاعاتی مانند شمار مدارک (پایان‌نامه/ رساله و پیشنهاده) ثبت‌شده به تفکیک گروه تحصیلی، تاریخ تصویب/ دفاع، زمان ثبت در سامانه، زبان مدرک، وضعیت تقاضامحوری، مؤسسه آموزشی/ پژوهشی و... در قالب نمودارهای گرافیکی و جدول با امکان دریافت خروجی اکسل مشاهده کنند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: