دیدار و گفتگوی بخارا با اسماعیل جمشیدی برگزار می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مجله فرهنگی هنری بخارا، این نشست فردا (پنجشنبه چهارم ابان) درشهر کتاب کاشانک با حضور دکتر جواد مجابی، سیروس علی نژاد و........برگزار می شود.

اسماعیل جمشیدی بامداد روز 12 بهمن سال 1322 در شهر آمل متولد شد. در سال 1335 همراه خانواده به تهران کوچ کردند، تماشای فیلم امیرارسلان و کمی بعد مطالعه این کتاب او را به قصه‌نویسی کشاند و در سال 1339 یا 1340 (خودش هم تاریخ دقیق را نمی‌داند) پرویز نقیبی اولین داستان کوتاه او را با نام بوسه‌های کال در مجله روشنفکر به سردبیری مجید دوامی چاپ کرد.  رفت‌وآمد به تحریریه مجله روشنفکر که در طبقه بالای چاپخانه تابان خیابان ناصرخسرو قرار داشت، تماشای محیط چاپخانه، بوی مرکب و... شوق ماندگاری در این حرفه را تشدید کرد. برای حضور همیشگی در این حرفه پرویز نقیبی او را با خود به روزنامه اطلاعات برد که در ساختمان قدیمی خیابان خیام قرار داشت. ارونقی کرمانی سردبیر مجله اطلاعات هفتگی که داستان‌های او را در سپید و سیاه و روشنفکر خوانده بود از وی خواست به‌‌جای روزنامه در مجله بماند و گزارش بنویسد کاری که نویسندگانش اندک‌اند. پذیرفت و نوشت و تا به امروز در این حرفه زندگی کرده است.

بیش از 25 کتاب از او منتشر شده و اولین کتاب او با نام (خاطرات ایام سربازی) در سال 1344 منتشر شد. بسیاری از گزارش‌های ویژه او به‌صورت کتاب درآمد، خودکشی صادق هدایت، زندگی و مرگ صمد بهرنگی، حسن مقدم و جعفرخان از فرنگ آمده، گوهر مراد و مرگ خود خواسته، دیدار با ذبیح‌اله منصوری، عکس‌های دونفره از کتاب‌های بیشتر دیده شده اوست. در زمینه رمان، در دشت جنون، بهار بی‌باران، سامی، با توبودن، تاج‌الملوک، پیلکا، نعش و.... تجدید چاپ‌های موفق داشته‌اند.

 

در طول بیش از نیم قرن حضور حرفه‌ای، مکرر به عنوان دبیر سرویس، مدیر تحریریه روزنامه و سردبیری مجله‌های روشنفکری و ادبیاتی انتخاب شد، هم‌اکنون سردبیری مجله کتابستان را برعهده دارد که دوازدهمین شماره آن هفته پیش منتشر شده است. دیداروگفتگوبا اسماعیل جمشیدی ساعت ده صبح پنجشنبه(چهارم ابان) در نیاوران.کاشانک. نرسیده به اجودانیه . پلاک 210. مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی .(شهر کتاب کاشانک)برگزار می شود.