اعلام برگزیدگان مسابقه پوستر و تندیس جشنواره کتاب برتر کودکان و نوجوانان

به کزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، کاظم طلایی دبیر هیات داوران مسابقه طراحی پوستر و تندیس نهمین دوره جشنواره کتاب برتر کودکان و نوجوان با اعلام پایان داوری این مسابقه اعلام کرد: در مدت زمان فراخوان این جشنواره در دوره اخیر، شصت پوستر به دبیرخانه رسید که تعداد زیادی از آنها آثار قابل توجهی بودند که در مرحله اول نیز انتخاب شدند و هدیه ای که برای آنان در نظر گرفته شده بود به آنها تقدیم شد.

وی ادامه داد: این آثار در ادامه در قالب نمایشگاهی در مجموعه باغ کتاب به نمایش درآمدند و داوران این بخش از مسابقه شامل آقایان کیانوش غریب‌پور، مسعود نجابتی، پژمان رحیمی ‌زاده و خانم پرسیا خضابی به بررسی این آثار پرداختند که در نهایت نفر اول و دوم انتخاب و نفر سوم نیز انتخاب نشد اما داوران اثری را به عنوان نفر چهارم شایسته تقدیر معرفی کردند.

به[h1]  گفته طلایی در این بخش و بر اساس آرا هیئت داوران خانم آذر تیموری به عنوان نفر اول و آقای رجبعلی خدایی نیز به عنوان نفر دوم انتخاب شدند

دبیر هیات داوران مسابقه طراحی پوستر این جشنواره افزود: پوستر برگزیده به عنوان نفر اول  به عنوان پوستر جشنواره در سال جاری انتخاب و منتشر خواهد شد و پوستر نفر دوم نیز در سال‌های آتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

طلایی تصریح کرد: ما با این تجربه در سال جاری سعی داشتیم تا هنرمندان را هرچه بیشتر با موضوع  جشنواره و کتاب کودک و مطالعه درگیر کنیم و آنها به فکر و خلق تجربه تازه در این حوزه واداریم و به باور من نتیجه‌ مطلوب در این زمینه به دست آمد و حاصل شد.

وی درباره تندیس جشواره و مسابقه طراحی آن نیز گفت: داوران در این بخش با بررسی آثار به این نتیجه رسیدند که آثار دریافی ویژگی‌های اثری که بتواند سالها به عنوان تندیس جشنواره مورد استفاده قرار بگیرد را ندارد و در نتیجه اثری را به عنوان برگزیده انتخاب نکردند و تصمیم بر این شد که تندیس جشنواره در سال جاری نیز به سفارش جشنواره طراحی شود.

نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان که توسط انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به طور دوسالانه برگزار می شود در آذرماه سال جاری با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شرکت پنتر برگزار خواهد شد.