کد خبر: 31318
تاریخ انتشار: سه شنبه, 09 آبان 1396 - 12:06

داخلی

»

اخبار کتاب

ثبت 400 هزارمین پایان‌نامه در سامانه ملی ثبت پايان‌نامه‌، رساله، و پیشنهاده

منبع : لیزنا
 با پیشتازی پایان‌نامه‌های گروه علوم انسانی، 400 هزارمین پایان‌نامه در سامانه ملی ثبت پايان‌نامه‌، رساله و پیشنهاده به ثبت رسید.
ثبت 400 هزارمین پایان‌نامه در سامانه ملی ثبت پايان‌نامه‌، رساله، و پیشنهاده

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومي پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران، از آغاز ثبت پایان‌نامه در سامانه ملی ثبت پايان‌نامه‌، رساله و پیشنهاده تاکنون بیش از 400 هزار پایان‌نامه در این سامانه به ثبت رسیده است.

بیشترین پایان‌نامه‌های ثبت شده در سامانه ثبت مربوط به گروه علوم انسانی با بیش از 178 هزار رکورد بوده و پس از آن به ترتیب گروه فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، هنر و علوم پزشکی و دامپزشكي قرار دارند.

در اين ميان، بیش از 375 هزار پايان‌نامه در مقطع كارشناسي ارشد و 25 هزار پايان‌نامه در مقطع دكتری بوده است که دانشجویان بیش از 737 موسسه اقدام به ثبت پایان‌نامه‌های خود در این سامانه می‌نمایند.

گفتني است، در شش ماه نخست سال جاري دانشگاه‌های فردوسي مشهد، تربيت مدرس، تبريز، پيام نور استان تهران و علامه طباطبايي به ترتيب بيشترين آمار را در بين دانشگاه‌هاي كشور در ثبت پايان‌نامه به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است، در طراحی سامانه تازۀ ثبت، فايل‌ ارسالی دانشجو را پیش از تأييد كارشناسان گرامی مؤسسه‌ها، كارشناسان ايرانداك بررسی و تأييد می‌کنند و در پایان نیز فایل تأیید شده‌ به‌عنوان نسخه نهايی در ايرانداك ذخيره و سازماندهي می‌شود و از این پس نيازی به فرستادن نسخه الكترونيكی (لوح فشرده یا سی.دی.) پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و نسخه چاپی آنها به ايرانداك نیست.

 

افزودنی است، در حال حاضر اطلاعات بیش از 447 هزار پایان‌نامه در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) در دسترس کاربران قرار گرفته است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: