کد خبر: 31487
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 17 آبان 1396 - 17:05

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «دانش ایران: مشاركت ایرانیان در دانش جهان، سال 2014» منتشر شد

منبع : لیزنا
 كتاب «دانش ایران: مشاركت ایرانیان در دانش جهان، سال 2014» در بردارنده اطلاعات 31 هزار و 488 رکورد علمی انتشارات ایرانیان منتشر شد.
کتاب «دانش ایران: مشاركت ایرانیان در دانش جهان، سال 2014» منتشر شد

به گزارشلیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، كتاب «دانش ایران: مشاركت ایرانیان در دانش جهان، سال 2014» نوشته ریحانه انصافی، محمود بابایی و دکتر سیروس علیدوستی به چاپ رسید.

نسخه جدید دانش ایران اطلاعات 31 هزار و 488 رکورد علمی انتشارات ایرانیان را از دیدگاه‌های گوناگون و بر پایة نمایه‌نامه‌های استنادی مؤسسه اطلاعات علمی آمریکا (آی. اس. آی.) برای بازنمایی دانش ایران در جهان در بر دارد.

 آنچه در این کتاب سنجش می‌شود وضعیت انتشارات علمی ایران به تفکیک نوع مدرک، زبان، گروه و رشته تحصیلی، نقش دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها ، و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری ، نقش اعضای هیئت علمی، دانشجویان و دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی، مراجع و نسبت شمار استناد به انتشارات علمی، مقایسة انتشارات علمی کشورهای منطقه و توسعه‌یافته، سهم ایران و هر یک از کشورهای منطقه و توسعه‌یافته از انتشارات علمی جهان، ومقایسة شاخص‌های پایه و انتشارات علمی شامل جمعیت، GDP، نیروی انسانی و بودجه تحقیق و توسعه است.

گفتنی است، نخستین کتاب دانش ایران، در سال 1381 از سوی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) منتشر شد که انتشارات علمی ایران را در سال 1999 میلادی (968 رکورد علمی) در بر داشت و پس از آن دانش ایران برای سال‌های 2000 تا 2004 میلادی نیز منتشر شد.

در سال 1394، دانش ایران در سال 2013 میلادی منتشر شد و نسخه تازه، دانش ایران در سال 2014 میلادی است که اطلاعات 31 هزار و 488 رکورد علمی ایران را از دیدگاه‌های گوناگون ارائه می‌کند

این کتاب در شش فصل ضمن طرح مقدمه، انتشارات علمی ایران، مشارکت علمی ایران در جهان، مقایسه شاخص‌های پایه و انتشارات علمی و نقش دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در انتشارات علمی را بیان کرده و در پایان خلاصه مباحث مطرح شده را  در قالب جدول‌ها و نمودارها مطرح می‌کند.

 

 

افزودنی است، این كتاب در 140 صفحه و توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به چاپ رسیده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: