پیام وزیر ارشاددر پی افتتاح کتابخانه توران میرهادی در روستای آگریقاش در مهاباد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام سیدعباص صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

خوشوقتم که کتابخانه روستای آگریقاش شهرستان مهاباد به نام بانوی عرصه فرهنگ و ادب سرزمین ایران، شادروان سیده توران میرهادی مزین است، استاد ادبیات کودکان، صاحبنظر آموزش و پرورش و از چهره های تاثیرگذار و مبتکر در عرصه تعلیم و تربیت ایران که کارنامه تلاش های صادقانه اش بر دوستداران و فعالان عرصه ادبیات کودک پوشیده نیست.

افتتاح کتابخانه در این روستا نشان دهنده اهمیت کتاب و توجه به آن در تعالی اندیشه و رشد فکری جامعه و تحکیم تعاملات اجتماعی و فرهنگی در پرتو کتاب و کتابخوانی نزد ایرانیان، به ویژه اهالی فرهنگ دوست مهاباد است.

همچنین بسیار شادمانم که در کنار دیگر نهادهای این خطه از میهن فرهنگ مدارمان، نهادی فرهنگی و آموزشی به همت سازمانی مردم نهاد و غیر دولتی که بخش عمده دست اندرکاران و اعضای آن از زنان فرهیخته این سرزمین هستند، در پاسخ به نیاز فرهنگی مردم در زمینه دانش اندوزی و کسب معرفت تاسیس می شود.

تردیدی نیست که با آغاز به کار این کتابخانه، بانوان روستا بیش از گذشته با حوزه های فرهنگی و آموزشی آشنا خواهد شد و در ترویج کتابخوانی و فعالیت های موثر برای خانواده ایفای نقش خواهند کرد.

 

از خداوند متعال توفیقات روزافزون عزیزان را مسالت دارم.