نامزدهای جایزه کتاب تصویری سپیدار اعلام شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام دبیرخانه دائمی جشنواره سپیدار، هیات داوران متشکل از فریدون عموزاده خلیلی، علی اصغر سیدآبادی و کیانوش غریب پور پس از بررسی  بیست  عنوان کتاب تصویری که در آبان ماه ۹۶ و طی چهار روز کارگاه خلق شدند، اسامی ده نامزد این مسابقه را اعلام کردند.

براین اساس یک کتاب از بین این آثار به عنوان برگزیده شناخته خواهد شد و هزینه حضور  نویسنده  و تصویرگر برتر به ترتیب در نمایشگاه کتاب فرانکفورت و بولونیا ۲۰۱۸ از سوی این جشنواره تقبل خواهد شد.

«یکی مثل من»  اثر مریم بهرامی و  افسانه صانعی

«قانون های آبکی» اثر  زهرا جلایی فر و حمیدرضا بهرامی

«قشنگ ترین لباس دنیا» اثر  تهمینه حدادی و محبوبه یزدانی

«مترسک رودخانه» اثر  فاطمه سرمشقی  و سحر کریمیان شیرازی «امروز دلم یه عروس دریایی می خواد» اثر ملیحه شاهرخی جاوید و مهرناز کافی

«آلبوم عکس یک روباه» اثر زهرا فردشاد  و طراوت جلالی فراهانی

«کسی از هیولا خبر ندارد« اثرمانا مداح و سولماز جهانگیر

«پسر دودی« اثر علی باباجانی و    حمیده خسرویان

«شکارگاه نخی» اثر  سمیرا آرامی و معصومه صحبیت و «چه قدر پر»  اثر  زهرا قدیری  و صدیقه شاهوردی شهرکی عنوان آثاری است که به مرحله ی نهایی راه یافته اند.

لازم به ذکر است فریدون عموزاده خلیلی، کیانوش غریب پور، هدی حدادی و عطیه تک تهرانی ( کارشناس محیط زیست) مربیان این کارگاه بودند. نویسندگان و تصویرگران بعد از دو هفته کارگاه، کار گروهی و استفاده از راهنمایی های اساتید به مدت 26 ساعت، یک ماه فرصت داشتند تا ماکت کتاب تصویری خود را برای داوری ارائه دهند.

 

گفتنی است  کتاب برتر در آیین #اختتامیه سومین جشنواره سپیدار که روز شنبه ۱۱ آذر میزبان هنرمندان و علاقمندان محیط زیست خواهد بود معرفی می شود.