کد خبر: 32058
تاریخ انتشار: شنبه, 18 آذر 1396 - 09:43

داخلی

»

اخبار کتاب

پرفروش ها در بازار داغ پائیزه کتاب

منبع : لیزنا
با گذشت شانزده روز  از اجرای طرح پائیزه کتاب، بیش از 460 هزار نسخه کتاب از سوی 825 کتابفروشی در 31 استان کشور به 190 هزار نفر فروخته شد.
پرفروش ها در بازار داغ پائیزه کتاب

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، با گذشت شانزده روز از اجرای طرح پائیزه کتاب در 825 کتابفروشی سراسر کشور، فروش کتاب از مرز 460 هزار نسخه فراتر رفته است؛ این درحالی است که این طرح در مراکز 20 استان تا 22 آذرماه و در شهرستان ها و مراکز یازده استان تا دوم دی ماه همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود با تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی کتابفروشان، میزان فروش کتاب بسیار بیشتر از میزان ذکرشده خواهد شد.

پرفروش ترین کتاب ها

كتاب هاي «قهوه‌ سرد آقاي نويسنده»،«سمفوني مردگان»، «پاییز فصل آخر سال است»، «يك عاشقانه‌ي آرام» و  «سلام بر ابراهيم»پرفروش ترين كتاب هاي تاليفي اين طرح  معرفی شدند. كتاب هاي «ملت عشق»، «جزء از كل»، «من پيش از تو»، «دختري كه رهایش کردی» و «پس از تو»، نیز پرفروش ترین کتاب ها در بخش کتاب های ترجمه ای بودند.

در بخش تاليف كتاب هاي كودك در طرح «پائیزه كتاب» كتاب هاي «قصه های کوچک برای بچه های کوچک»،«مي‌مي‌ني حالا تميزتريني»، «پنير داداش ماسته حرف مي‌مي‌ني راسته»، «مي‌مي‌ني چه دوست نازنيني» و  «مي‌مي‌ني يه عالمه شيريني» به عنوان آثار پرفروش  معرفی شدند.

 از جمله پرفروش ترين آثار ترجمه شده در بخش كتاب هاي كودك  مي توان از كتاب هاي «دنياي معركه‌ي تام گيتس»، «شازده كوچولو»، «خانه درختي 13 طبقه»، «بهانه‌هاي عالي و چيزهاي خوب ديگر» و «همه چي محشر است (نسبتا)» نام برد.

پرفروش ترین نویسنده ها

از پرفروش ترين نويسنده هاي كتاب كودك در  دومین پائیزه كتاب مي توان به نويسندگاني همچون ليز پيشون، اندي گريفيتس، شکوه قاسم نیا، عبدالرحمان صفار پور و تونی گراس اشاره کرد.

نويسندگاني همچون جوجو مويز، اليف شافاك، فئودورميخائيلوويچ،  برايان تريسي و هاروکی موراکامی نيز به عنوان پرفروش ترين نويسنده‌هاي كتاب  هاي عمومي در طرح  پائیزه كتاب معرفي شدند.

ناشران پرفروش

موسسه انتشارات قدياني، نشر افق، نشر چشمه، هوپا و ققنوس در فهرست پرفروش ترين ناشران طرح  پائیزه كتاب قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است که بنا بر تصمیم کمیته مدیریت طرح پاییزه کتاب، مدت زمان اجراي این طرح در مراكز استان هاي سيستان و بلوچستان، كهگيلويه و بويراحمد، ايلام، كردستان، خراسان جنوبي، خراسان شمالي، آذربايجان غربي، قزوين، زنجان، لرستان و سمنان با هدف توجه به كتابفروشي هاي مناطق كم برخوردار، مرزي و دور از مركز تا دوم دي ماه تمديد شد.

طرح «پائيزه كتاب» با شعار «هر ورقش دفتريست... » از دوم آذرماه  آغاز شده است. علاقه مندان و خريداران كتاب با همراه داشتن كارت ملي مي توانند با مراجعه به كتابفروشي هاي عضو طرح از تخفيف ۲۰ تا ۲۵ درصدي خريد كتاب در اين طرح تا سقف ۱۰۰ هزار تومان استفاده كنند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: