کد خبر: 32109
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 آذر 1396 - 09:38

داخلی

»

اخبار کتاب

«یک رویا و دو بستر» بررسی می شود

منبع : لیزنا
 کتاب «یک رویا و دو بستر، تنش زدایی از دانشگاه و علوم انسانی» نوشته خسرو باقری سه شنبه (۲۱ آذرماه ) با حضور نویسنده کتاب و فریدون رحیم زاده نقد و بررسی می شود.
«یک رویا و دو بستر» بررسی می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه كتاب، نشست نقد و بررسی كتاب «یك رویا و دو بستر: تنش‌زدایی از دانشگاه و علوم انسانی» از سری نشست های بررسی و نقد كتاب‌های تاملات صاحب‌نظران ایرانی در باب آموزش عالی از سوی پژوهشكده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همكاری خانه كتاب برگزار می شود.

كتاب دارای سه بخش «سراسیمگی در همراهی با دانشگاه مدرن»، «سرسپردگی به دانشگاه اسلامی» و «سودای ستردن سره از ناسره در دانشگاه مدرن و دانشگاه اسلامی» است.

كتاب حاضر به صورت معكوس یعنی «یك رویا و دو بستر» به كار رفته است. منظور از این تعبیر آن است كه در دانشگاه ایران یك رویا وجود دارد و آن نیل به دانشگاهی تراز و مطلوب است، اما این رویا در دو بستر و دو مسیر متفاوت حركت می كند. یك بستر و مسیر برای نیل به دانشگاه تراز، توسل شتاب زده و تقلید از دانشگاه مدرن به ویژه در شكل های معاصرتر آن است.

بستر و مسیر دوم در تكاپوی فراهم كردن دانشگاه اسلامی است. دانشگاه اسلامی نخست بیشتر با تاكید بر منش و رفتار افراد در دانشگاه و سپس با تاكید مشابه بر فكر و اندیشه كه در قالب آموزش معارف اسلامی آشكار شد و سرانجام در ایده علم دینی و اسلامی كردن محتوای علوم انسانی دانشگاهی مطرح شده است.

 

علاقمندان برای حضور در نشست نقد و بررسی كتاب «یك رویا و دوبستر» روز سه شنبه ۲۱ آذرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ به نشانی خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، كوچه خواجه نصیر، پلاك ۲، سرای اهل قلم مراجعه كنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: