«یک رویا و دو بستر» بررسی می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه كتاب، نشست نقد و بررسی كتاب «یك رویا و دو بستر: تنش‌زدایی از دانشگاه و علوم انسانی» از سری نشست های بررسی و نقد كتاب‌های تاملات صاحب‌نظران ایرانی در باب آموزش عالی از سوی پژوهشكده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همكاری خانه كتاب برگزار می شود.

كتاب دارای سه بخش «سراسیمگی در همراهی با دانشگاه مدرن»، «سرسپردگی به دانشگاه اسلامی» و «سودای ستردن سره از ناسره در دانشگاه مدرن و دانشگاه اسلامی» است.

كتاب حاضر به صورت معكوس یعنی «یك رویا و دو بستر» به كار رفته است. منظور از این تعبیر آن است كه در دانشگاه ایران یك رویا وجود دارد و آن نیل به دانشگاهی تراز و مطلوب است، اما این رویا در دو بستر و دو مسیر متفاوت حركت می كند. یك بستر و مسیر برای نیل به دانشگاه تراز، توسل شتاب زده و تقلید از دانشگاه مدرن به ویژه در شكل های معاصرتر آن است.

بستر و مسیر دوم در تكاپوی فراهم كردن دانشگاه اسلامی است. دانشگاه اسلامی نخست بیشتر با تاكید بر منش و رفتار افراد در دانشگاه و سپس با تاكید مشابه بر فكر و اندیشه كه در قالب آموزش معارف اسلامی آشكار شد و سرانجام در ایده علم دینی و اسلامی كردن محتوای علوم انسانی دانشگاهی مطرح شده است.

 

علاقمندان برای حضور در نشست نقد و بررسی كتاب «یك رویا و دوبستر» روز سه شنبه ۲۱ آذرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ به نشانی خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، كوچه خواجه نصیر، پلاك ۲، سرای اهل قلم مراجعه كنند.