آغاز داوری جام باشگاه های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان/ اختتامیه 21 دی

به گزارش لیزن، ابراهیم حیدری،معاون دفتر مطالعات فرهنگی و کتاب‌خوانی و دبیر اجرایی دومین دورۀ جام باشگاه‌های کتابخوانی با اعلام این مطلب گفت: «پس از  انجام فرایند اجرایی جام باشگاه‌ها، همزمان با هفتۀ کتاب جمهوری اسلامی، مراسم اختتامیۀ این جام در 100 شهر و روستا برگزار و از برگزیدگان به صورت جداگانه تقدیر شد. از هر شهر یا روستا، 3 تا 5 اثر در بخش‌های رقابتی جام باشگاه‌ها به دبیرخانۀ مرکزی معرفی شدند. در حال حاضر نیز در حال داوری آثار رسیده به دبیرخانۀ جام باشگاه‌ها هستیم.»

وی درباره‌ی چرایی داوری و برگزاری مراسم داوری جداگانه در شهرها و روستاهای شرکت‌کننده در جام گفت: «به دلیل لزوم ایجاد فضای شورانگیز کتاب‌خوانی در شهرها و روستاهای شرکت‌کننده و همچنین راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی با حضور بچه‌ها و با هدف انگیزش شور و وجد فرهنگی در سراسر کشور، داوری 5هزار باشگاه با بیش از 60هزار نفر عضو، به‌طور جداگانه برگزار شد. این داوری ها شهر به شهر و روستا به روستا انجام شد و استانی نبود. گزارش‌های دریافتی از مراسم اختتامیۀ 100 شهر و روستا هم نشان می‌دهد که علاوه‌بر لایه‌های مختلف جامعه، مسئولان شهری و روستایی نیز با این رویداد بزرگ فرهنگی همراهی و از آن استقبال کرده‌اند.»

حیدری افزود: «بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که آثار رسیده به دبیرخانۀ جام باشگاه‌ها، هم از نظر کمّی و هم از نظر کیفی نسبت به سال گذشته رشد یافته و جام باشگاه‌ها توانسته است به‎عنوان یک رویداد فرهنگی، رقابت موثری را در میان آحاد جامعه، به‌ویژه خانواده‌ها ایجاد کند.»

وی گفت: «مراسم اختتامیۀ دومین دورۀ جام باشگاههای کتابخوانی، 21 دی ماه با حضور مسئولان وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و برگزیدگان و مربیان جام باشگاهها در تهران برگزار خواهد شد.»