کد خبر: 32604
تاریخ انتشار: شنبه, 23 دی 1396 - 09:30

داخلی

»

اخبار کتاب

آرزو‌های بزرگ چارلز دیکنز برای نوجوانان

منبع : لیزنا
 کتاب «آرزوهای بزرگ» اثر چارلز دیکنز و بازنوشته‌ دینا مک‌فادن با ترجمه محبوبه کرمی در نوبت چاپ دوم منتشر شد.
آرزو‌های بزرگ چارلز دیکنز برای نوجوانان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات قدیانی، «آرزوهای بزرگ» یا  «انتظارات بزرگ» به انگلیسی رمانی است از چارلز دیکنز، نویسنده شهیر انگلیسی، که ابتدا به صورت داستانی دنباله‌دار از دسامبر 1860 تا اوت 1861 میلادی در هفته‌نامه‌ای به چاپ رسید. وقایع این کتاب شرح زندگی‌نامه‌ای، از قول شخصیت اصلی داستان، کودکی یتیم موسوم به پیپ نگاشته شده‌ است. وقایع از سال 1812، هنگامی که او هفت سال دارد، تا زمستان 1840 اتفاق می‌افتد. آرزوهای بزرگ را می‌توان به نوعی زندگی‌نامه‌ خودنوشت شخص دیکنز دانست که همچون آثار دیگرش تجربیات تلخ و شیرین او از زندگی و مردم را نمایان  می‌سازد.

چارالز جان هوفام دیکنز در 7 فوریه 1812 متولد و در 9 ژوئن 1870چشم از جهان فرو بست. او برجسته‌ترین رمان‌نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و یک فعال اجتماعی توانمند بود. به عقیده‌ جیمز جویس، نویسنده‌ی بزرگ معاصر، از شکسپیر به این سو، دیکنز تأثیرگذارترین نویسنده در زبان انگلیسی بوده‌است.

داستان آرزوهای بزرگ شرح کاملی از وضعیت سیاسی اجتماعی دوران خود اوست؛ و نویسنده حقایق اجتماعی را با بیانی لطیف به تصویر کشیده است. در بخشی از این کتاب آمده است: «بعد از تب و تاب کریسمس، زندگی‌ام دوباره آرام گرفت و به حالت عادی برگشت. دیر یا زود من هم مثل جو آهنگر می شدم، ولی فعلاً برای اینکه بتوانم یک شاگرد درست و حسابی باشم خیلی کم سن و سال بودم.»

مؤسسه انتشارات قدیانی، کتاب «آرزوهای بزرگ» اثر چارلز دیکنز و بازنوشته‌ دینا مک‌فادن را با ترجمه محبوبه کرمی، در نوبت چاپ دوم، 120 صفحه و تیراژ 1هزار و 650 نسخه به قیمت 10هزار تومان روانه بازار کتاب کرد.

 

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب علاوه بر مراجعه به کتاب‌فروشی‌های معتبر سراسر کشور می‌توانند به  نشانی الکترونیکی www.ghadyani.org نیز مراجعه کنند

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: