شبی برای علی اکبر صارمی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مجله فرهنگی هنری بخارا، پنجم بهمن ماه، شب على اكبر صارمى یکی از شناخته شده ترين معماران ايران زمين در اولين سالگرد درگذشتش در خانه انديشمندان علوم انسانى و توسط كانون مهندسان معمار دانشگاه تهران و مجله بخارا برگزار مى شود.

صارمى علاوه بر آموزش نسلى از معماران، طراحى چيره دست، نويسنده اى طناز و محققى كوشا در فرهنگ و تاريخ و آشنا با موسیقی سرزمینش بود.

از جمله آثارش او می توان به «تاروپودو هنوز: زندگی من و معمارى ما»، «گذر و درنگ: كروكى ها از ١٣٤٣تا ١٣٨٦»، «ارزشهاى پايدار در معمارى ايران» اشاره کرد.

در این جلسه حسين شيخ زين الدين، فريارجواهريان و ترانه يلدا، از دوستان نزديك و معماران صاحب نام هم نسل او صحبت خواهند كرد و  هايده حايرى، بازيگر و كارگردان و همسر وی از چهل سال زندگى در كنار او خواهد گفت.

صارمی در اواخر دهه چهل شمسى با گروهی از دانشجویان معماری سفرهایی به نقاط مختلف ایران انجام داد. بخشی از فیلم های تهیه شده در این سفرها به همراه ویدئوئی از اثر شاخص او به نام «خانه افشار» ساخته رضا حايرى در این مراسم به نمایش در خواهد آمد.

 

این جلسه ساعت 17:30 روز پنجشنبه، 5 بهمن ماه در خانه انديشمندان علوم انسانی واقع در خيابان نجات اللهی (ويلا)، نبش خيابان ورشو برگزار می شود.