کد خبر: 32862
تاریخ انتشار: شنبه, 07 بهمن 1396 - 15:27

داخلی

»

اخبار کتاب

نیستان دو کتاب در حوزه کودک منتشر کرد

منبع : لیزنا
کتاب «بینادل» نوشته سید هاف با ترجمه محمد هدایی و «هل هلی و کدو قل قله زن» نوشته نسیم عرب امیری توسط نشر نیستان در حوزه كودك منتشر شد.
نیستان دو کتاب در حوزه کودک منتشر کرد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات نیستان، ارتباط اجتماعی هر فرد با محیط پیرامونش از همان اوان کودکی شکل می‌گیرد.

مهارت حفظ خویشتن، توانایی مقابله با پیشامدها و روبه‌رو شدن با شرایط و موقعیت‌های جدید و حل مشکلات، نکات قابل توجهی هستند که در کتاب «بینادل» سید ‌هاف در قالب داستانی ساده و روان تحریر شده است.

در این داستان بینادل شخصیتی متفاوت از مردمان زمانه خود در دوران غار‌نشینی است.

سید‌ هاف که خود تصویرگری کتاب را برعهده داشته، مسائل مهم در زندگی اجتماعی  اعم از حفظ محیط زیست، دوست‌داشتن حیوانات، ادب و احترام به هم‌نوع را گام‌به‌گام نشان می‌دهد.

او همچنین اهمیت هنر در زندگی را نادیده نگرفته است.

این کتاب که ترجمه محمد هدایی است سعی در آن دارد تا نشان دهد اگر کسی موقعیت فعلی خود را دوست ندارد چطور باید با موانع رو‌به‌رو شود و مشکلات را یکی پس از دیگری حل کند.

یکی از این مشکلات، افرادی از جامعه هستند که با خیلی از مسائل خو گرفتند و تغییر را دوست ندارند. این افراد با کسانی که در پی تغییر هستند مبارزه می‌کنند و گاهی آن‌ها را طرد می‌کنند.

بینادل که یک فرد طرد شده است راه‌های زیادی را برمی‌گزیند تا به نتیجه برسد.

و کودکی که تا انتهای داستان پیش می‌رود رفتارهای پس از به نتیجه رسیدن بینادل را یاد می‌گیرد و آن چیزی نیست جز گذشت و بخشش و یاری رساندن به کسانی که روزی از سر نبود بینش و تفکر برای انسان‌های دیگر سختی ایجاد می‌کنند.

از نکات جذاب این کتاب تصویرگری سید هاف است. او با توجه به فراز و نشیب های قصه تصاویری خلق کرده و با تغییر زوایای دیداری مخاطب را ترغیب می‌کند تا همچنان به تورق کتاب تا پایان ادامه دهد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«آدم‌های غار‌نشین آدم‌های زمختی بودند. چماقی به دست می‌گرفتند و این‌ور و آن‌ور می‌رفتند.

بینادل هم زمخت بود و چماق داشت. اما دلش می‌خواست گل و گیاه بکارد و برگ شدن آن ها را تماشا کند. دلش می‌خواست نقاشی بکشد. دلش می‌خواست با مردم مودب باشد. با جانوران هم مهربان بود. آدم‌های دیگر از این کار بینادل خوششان نمی‌آمد. به او می‌گفتند: «این کارها دیگر چیست؟ تو باید مثل غارنشین‌ها رفتار کنی!»

این کتاب در 64 صفحه به قیمت 14 هزار تومان در دسترس کودکان و نوجوانان قرار دارد.

کتاب‌های هل‌هلی که تاکنون سه جلد آن منتشر شده داستان دختری را روایت می‌کند که با افسانه‌های ایرانی رو به‌رو می‌شود.

نسیم عرب‌امینی، این داستان‌ها را با محوریت دوست‌یابی در قالب نظم آورده تا ظاهربینی، قضاوت و تقلید کورکورانه را به چالش بکشد و زندگی اجتماعی، رعایت حقوق دیگران و همین‌طور آپارتمان‌نشینی را آموزش دهد.

داستان خاله پیرزن و کدو قل‌قله‌زن از داستان‌های معروف ایرانی است. کدو قل‌قله‌زن از خاله پیرزن جدا شده و راهش افتاده به سمت خونه هل‌هلی. هل‌هلی که همیشه تنهاست با کدو قل‌قله‌زن هم‌بازی می‌شود.

 در این قسمت هل‌هلی و کدو قل‌قله‌زن با فرهنگ آپارتمان‌نشینی و باید‌ها و نبایدها آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که باید به حقوق دیگران احترام بگذارند تا هرج و مرج و ناراحتی به وجود نیاید.

تصویرگری بهاره نیاورانی به خاطر همسو بودن با جزئیات داستان تاثیر شگرفی بر باورپذیری کودک داشته است.

این آثار برای گروه سنی (ب) منتشر شده است.

 هل هلی و کدو قل قله زن در 24 صفحه و قطع خشتی با قیمت 10 هزار توان منتشر شده است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: