کد خبر: 32914
تاریخ انتشار: دوشنبه, 09 بهمن 1396 - 11:57

داخلی

»

اخبار کتاب

سیل آثار استفن کینگ را برد

منبع : لیزنا
هزارها نسخه چاپ اول و کمیاب از کتاب‌های استفن کینگ و دست‌نوشته‌هایش در یک سیل از بین رفت.
سیل آثار استفن کینگ را برد

به گزارش لیزنا و به نقل از وبسایت گیزمودو، یک طرفدار استفن کینگ به تازگی بد شانسی بزرگی آورد که احتمالا دیگر طرفداران کینگ را نیز شُک خواهد کرد. بخش عمده مجموعه شخصی از کارهای کینگ که شامل دست‌نوشته اصلی رمان‌های «حداکثر سختکاری»* و «چشمان اژدها» می‌شود در یک سانحه از بین رفت.

جرالد وینترز 20 سال از عمرش را با امید باز کردن موزه کوچکی برای  میراث ادبی استفن کینگ، به سفر کردن و جمع‌آوری نسخه‌های کمیاب و کم‌ارزش کارهای ادبی این نویسنده پرداخته است. سال گذشته، وینترز تمام وسایلش و مجموعه‌اش را جمع کرد و از تایلند به بانگور در ایالت ماین (جایی که کینگ آن را خانه خود می‌داند) رفت تا گنجینه‌اش را با دیگر طرفداران به اشتراک بگذارد. ولی دو هفته قبل، یک سیل عظیم هزارها نسخه از کتاب‌ها، دست‌نوشته‌ها و دیگر وسایل بسیار کم‌یاب که در پروسه خلق آثار کینگ نقش داشته‌اند، از مجموعه وی را ربود.

به گزارش خبرگزاری محلی بانگور، انفجار مخزنی در روبروی مغازه‌ای که زیرزمین مجموعه‌دار در آن قرار داشت باعث نفوذ سیل شد. بعد از انفجار مخزن، زیرزمین وینترز با آب زیادی که به سینه‌اش می‌رسید پر شد و جعبه‌هایی که مستندات در آن قرار داشتند را از بین برد. وینترز تخمین می‌زند که حدود 90 درصد از مجموعه که شامل کتاب‌های امضا شده جی. آر. آر. تلکین و جرج آر. آر. مارتین نیز می‌شود، از بین رفته است.

 

در شرایط معمولی، این مجموعه در مکانی امن در طبقات بالا مغازه وینترز نگه‌داری می‌شدند، ولی این اتفاق زمانی افتاد که وینترز تصمیم گرفته بود تغییراتی در چنیش طبقات بالا انجام دهد و به همین دلیل مجموعه را به زیرزمین منتقل کند. قطعا او هم‌اکنون بسیار اندوهگین است. او به خبرنگار روزنامه محلی گفت: «این وسایل قابل جایگزینی نیستند!»

*Maximum overdrive

مترجم:ونداد ذوقی

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: