کد خبر: 32933
تاریخ انتشار: سه شنبه, 10 بهمن 1396 - 14:15

داخلی

»

اخبار کتاب

«تارچُفسکی» رمانی در مورد جهان ما قبل داستان و ماجرای دماغی که غیب شد

منبع : لیزنا
رمان «تارچُفسکی» نوشته حسین کربلایی‌طاهر(شاهین) از سوی نشر مروارید به چاپ رسید.
«تارچُفسکی» رمانی در مورد جهان ما قبل داستان و ماجرای دماغی که غیب شد

به گزارش لیزنا، در خلاصه داستان این اثر آمده است : امیر در یک کارخانه مهم عطرسازی کار می‌کند. کنترل نهایی عطرهای تولیدی این کارخانه بر عهده امیر است و او این مسئولیت خطیر را با کمک مهم‌ترین عضو بدن خود، یعنی دماغش انجام می‌دهد. در واقع این کارخانه روی دماغ امیر می‌چرخد. یک روز از خواب بیدار می‌شود و می‌بیند دماغش بدون هیچ توضیحی غیب شده است...

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «جهان ما قبل داستان دنیای عجیبی است. نه رنگ دارد نه بو. نه گشنه می شوی و نه تشتنه. فقط هستی که باشی و تا چشم کار می کند سفیدی است. آن هم سفیدی مطلق. آزاردهنده ترین چیز در این دنیا «بی هویتی» است. هیچ چیز نیستی تا اینکه نویسنده ای به سراغت بیاید، دستت را گرفته و با خود تو را به دنیای داستان بیاورد. در آن صورت کسی می شوی و هویت پیدا می کنی. کسی چه می داند، شاید حتی به مال و ثروت بی اندازه ای برسی، پولدار شوی و با زیباترین زن جهان داستان ازدواج کنی. کسی چه می داند، شاید به همراه همسرت ساکن منزلی چند میلیاردی در مونت کالو شدی و تا پایان عمر بدون اینکه کار کنی به همراه همسرت از غروب آفتاب لذت ببری. شاید رئیس جمهور کشوری بزرگ بشوی و در تاریخ جهان داستان برای خودت اسم و رسمی به جای بگذاری. شاید در جهان داستان جنگی به پا شود و تو در این جنگ به قهرمانی بی مانند بدل شوی و مجسمه ات را در جای جای جهان داستان نصب کنند. کسی چه می داند، شاید، شاید، شاید.»

در نوشته پشت جلد کتاب درباره نویسنده می خوانیم: حسین کربلایی‌طاهر (شاهین) فیلم‌ساز و مدرس سینما، عضو آکادمی سینما و تلویزیون کانادا است و سابقه استادیاری در دانشکده فیلم دانشگاه یورک را داد. سینمای آمریکا را در کلاس‌های رابین‌ وود فقید در دانشگاه یورک آموش دیده. «برهنه تا شب» (عنوان آخرین فیلم بلند) کاندیدای بهترین فیلم بلند داستانی در جشنواره بین‌المللی فلستاف انگلستان و منتخب در بخش بین‌المللی بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر بود.  تالیفات او شامل این کتاب‌هاست: سینمای اعتراض(نشر اختران)، سینمای آخرالزمانی(نشر شورآفرین)، زندگی سگی یک مرد دقیق(مجموعه داستان کوتاه،‌ نشر شورآفرین) و اسپیکتولاماسوس‌ها(رمان، نشر روان‌شناسی و هنر). همچنین گفت‌وگو با سم پکینپا(نشر ققنوس)، هیچکاک به روایت هیچکاک (نشر ققنوس)، گفت‌وگو با آرتور پن(نشر شورآفرین)، سیمای ملودرام(نشر شورآفرین)، ارنست همینگوی و آخرین مصاحبه(نشر آفتابکاران) از ترجمه‌های اوست.

 

رمان «تارچُفسکی» نوشته حسین کربلایی‌طاهر(شاهین) در ۱۲۱ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۱۲هزار تومان از سوی نشر مروارید در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: