کد خبر: 33274
تاریخ انتشار: شنبه, 28 بهمن 1396 - 08:56

داخلی

»

اخبار کتاب

RICeST و  ISC با پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

منبع : لیزنا
 مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تفاهم نامه همکاری امضا کردند
RICeST و  ISC با پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره روابط عمومی و همکاري های علمی بين المللی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST)، تفاهم نامه همکاری های علمی پژوهشی بین مرکز منطقه ای و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC) ( و  با حضور ریاست این دو سازمان محمدجواد دهقانی رییس مرکز منطقه ای علوم و فناوری  و ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی، امضا شد.

در این مراسم  دهقانی پس از بیان تاریخچه و اهداف تاسیس مرکز منطقه ای و ISC بیان داشت:  انعقاد این تفاهم نامه به منظور ایجاد هماهنگی و گسترش و تعمیق همکاری های علمی، فرهنگی و آموزشی و تبادل اطلاعات و تجربیات و استفاده بهینه از توان و ظرفیت های طرفین بویژه کاربردی کردن دستاوردهای علمی پژوهشی است.

به موجب این  تفاهم نامه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی متعهد شد؛ فضای مناسب و نیروی متخصص و تجهیزات لازم جهت جست و جو و سفارش منابع علمی از این مرکز را در پژوهشگاه فراهم آورد و با اطلاع رسانی در خصوص این موضوع خدمات این مرکز را به افراد محقق ارائه کند.

شایان ذکر است، با انعقاد این تفاهم نامه، اساتید، محققان و دانشجویان این پژوهشگاه خواهند توانست به انواع مختلف منابع علمی موجود در مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری همچون مقالات فارسی و عربی، کلیه نشریات علمی فارسی و پایگاه های مقالات عمومی و موضوعی دسترسی یابند.

با امضای این تفاهم نامه، دو طرف به تبادل انتشارات علمی خود از قبیل کتاب، مجله، گزارش های فنی و پژوهشی، پایان نامه ها و غیره، بمنظور حصول اهداف پژوهشی و آموزشی، خواهند پرداخت.

مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST)  در چارچوب ضوابط و مقررات آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران در زمینه اطلاع رسانی در عرصه ملی و بین المللی فعالیت نموده و تامین نیازهای مقالات علمی داخل و در سطح کشورهای منطقه از مأموریت های اصلی مرکز منطقه ای است.

سرپرست ISC در ادامه گفت: چاپ و انتشار نشریات معتبر علمی پژوهشی و علمی ترویجی پژوهشگاه و درونداد و پردازش این مجلات در (ISC)  و ایران ژورنال (نظام نمایه‌سازی مرکز منطقه‌ای) بر اساس ضوابط و همچنین تاسیس، توسعه و گسترش فعالیت و یا شاخه های مرکز منطقه ای و   ISC  براساس اعلام نیاز و اولویت بندی دانشگاه ها با همکاری طرفین از دیگر مفادی است که مرکز منطقه ای و ISC بدان توجه دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: