کد خبر: 33484
تاریخ انتشار: شنبه, 12 اسفند 1396 - 16:23

داخلی

»

اخبار کتاب

سه کتاب ورزشی توسط بامداد کتاب به چاپ رسید

منبع : لیزنا
سه کتاب «تمرینات اصلاحی»، «بازتوانی آسیب‌های ورزشی» و «داروها در ورزش» توسط انتشارات بامداد کتاب به چاپ رسیدند.
سه کتاب ورزشی توسط بامداد کتاب به چاپ رسید

به گزارش لیزنا، انتشارات بامداد کتاب به تازگی سه کتاب جدید ورزشی را راهی بازار نشر کرده است. کتاب‌های «داروها در ورزش» نوشته دیوید آر. موترام، «بازتوانی آسیب‌های ورزشی» نوشته مهدی قیطاسی و زهرا پسندیده و «تمرینات اصلاحی: ویژه سندروم‌های اختلالات حرکتی» نوشته شرلی ای. سهرمن با ترجمه مهدی قیطاسی و معصومه تقی‌خانی برای علاقه‌مندان ارائه شدند.

داروها در ورزش

مشکل مصرف داروها و مواد نیروزا تنها مختص به ورزشکاران نبوده و در سال‌های اخیر شیوع مصرف آن به غیر از ورزشکاران نیز کشیده شده است. شیوع رو به رشد مکمل‌ها و داروهای افزایش‌دهنده عملکرد در بین جوانان و نوجوانان جهان و کشور ما و عدم نظارت و کنترل کامل و موثر در این زمینه، ایجاب می‌کند تا با دیدی وسیع‌تر و ژرف‌تر به موضوع نگریسته و در پی راه‌کارهایی مناسب جهت پیشگیری از مصرف این مواد باشیم.

نتایج بسیاری از تحقیقات انجام گرفته در کشور نشان داده‌اند که یکی از عوامل موثر در مصرف مواد نیروزا، کم بودن آگاهی از عوارض جانبی آن‌هاست. لذا نداشتن آگاهی از عوارض جانبی را باید به عنوان یک عامل خطرزای مهم در نظر گرفت و جهت کاهش آن اقدام کرد. این کتاب سعی دارد در راه پیشگیری و رفع مشکل مشکل مصرف مواد نیروزای غیرمجاز و آسیب‌‌های ناشی از آن قدمی بردارد.

بازتوانی آسیب‌های ورزشی

بازتوانی ورزشی نیاز به دانش‌های پیش‌نیازی همچون آناتومی، حرکت‌شناسی، بیومکانیک، پاتومکانیک و آسیب‌شناسی ورزشی دارد. با توجه به تنوع آسیب‌های ورزشی به لحاظ نوع، شدت، پاسخ‌ها و فرایندهای فیزیولوژیک بافت، رویکردهای بازتوانی ورزشی نیز متفاوت و دارای مراحل مختلفی است.

در این کتاب سعی شده است تا دیدگاه‌های بازتوانی عملکردی در قالب برنامه‌های تمرینی و نوتوانی، پس از گذراندن دوره نقاهت و درمان‌های بالینی، به صورت عملی و کاربردی ارائه شود.

از جمله مهم‌ترین اهداف هر برنامه بازتوانی ورزشی، بازگرداندن ایمن ورزشکار به رقابت و تمرین و پیشگیری از آسیب مجدد است. بازتوانی ورزشی با هدف توانمندسازی عملکردی ورزشکار آسیب‌دیده در مرحله نهایی بازگشت به ورزش و حلقه مفقوده فرایندهای درمانی است.

تمرینات اصلاحی: ویژه سندروم‌های اختلالات حرکتی

اختلالات اسکلتی عضلانی و  به تبع آن مشکلات حرکتی و عملکردی، یکی از مشکلات گسترده جامعه امروزی است که سلامت جامعه را تهدید می‌کند. عدم تعادل دستگاه اسکلتی-عضلانی تغییرات نامطلوبی در وضعیت بدنی افراد ایجاد می‌کند که در نتیجه عادات وضعیتی و حرکتی نامناسب و سبک زندگی غیرفعال در طولانی مدت به وجود می‌آیند؛ وضعیت‌های بدنی نامناسب در بلندمدت می‌تواند سبب بروز الگوها و سازگاری‌های منفی گسترده‌ای در مفاصل و بافت‌های بدن گردد.

این کتاب به ارائه تمرینات اصلاحی ویژه سندروم‌های اختلالات حرکتی می‌پردازد و هدف اصلی آن ارائه راهکارهای غیرتهاجمی در قالب تمرین و ورزش برای پیشگیری و اصلاح این اختلالات است. یکی از اهداف اصلی این کتاب معرفی تمریناتی است که می‌واند سبب اصلاح وبهبود الگوهای حرکتی در فرد شود تا نه تنها علائم و عوارض ناشی از اختلالات حرکتی را کاهش دهد، بلکه مانع از بروز چنین اختلالاتی نیز گردد.

این کتاب راهکارهای عملی را به زبانی ساده همراه با تصاویری واضح اراده داده است تا همکاران فعال در حوزه‌های حرکات اصلاحی و دیگر همکاران از جمله فیزیوتراپیست‌ها، کاردرمان‌ها، مربیان ورزش و معلمان تربیت‌بدنی بتوانند الگویی را در اختیار داشته باشند و در صورت نیاز پس از آموزش آن را به مراجعان خود ارائه دهند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: